Calimeromarketing

5 april 2005, 21:05

CalimeromarketingHet is al weer enkele maanden geleden dat ik tijdens 212 Amsterdam kennis maakte met Karen Romme, auteur van Calimeromarketing en eigenaar van Young In Business. Vol passie vertelde ze me tijdens de borrel hoe ze in 12 jaar ondernemersschap een eigen visie op marketing had ontwikkeld en dit heeft vertaald naar het concept van Calimeromarketing.

In het gelijknamige boek, waarvan er in het eerste half jaar na verschijning al meer dan 5000 exemplaren zijn verkocht, gaat Karen in op de vraag waarom marketing bij kleine bedrijven anders moet en wat de specifieke marketingvoordelen zijn van kleine bedrijven ten opzichte van grote bedrijven. Aan de hand van de 10 spelregels van Calimeromarketing laat ze de lezer zien hoe je als klein bedrijf met beperkte middelen maar door het spel slim te spelen, toch goede resultaten kunt behalen. Een leuk en leerzaam boek (aanrader), waarbij ik voor een volgende editie wel zou willen adviseren om nadrukkelijker de rol van internet mee te nemen in het geheel. Want laten we eerlijk zijn, als er een medium is waar een kleine onder-nemer vaak met slimmere en betere resultaten komt dan zijn grote broers, dan is het wel op internet!

Karen Romme is overigens een van de sprekers op de themasessie Guerilla & Calimeromarketing van het Platform voor Innovatie in Marketing op 26 april in Huizen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie

2 Reacties

    Blue__

    Ik heb het boek maar gelijk even besteld, ben benieuwd.


    6 april 2005 om 06:19
    René

    Iets kritischer mag wel hoor… Ik heb het boek (ook) gelezen maar zoals Karen zelf al schrijft (in andere bewoordingen): het is leentjebuur spelen. Jay Levinson is de inspirator, om het voorzichtig uit te drukken.


    6 april 2005 om 19:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!