Content creatie in een B2B niche

Bouke Vlierhuis noemt zichzelf een trainer, presentator en adviseur, maar het grootste deel van de week schrijft hij marketingteksten voor IT-bedrijven.

16 februari 2023, 14:44 2003 x gelezen

Bouke Vlierhuis is geen onbekend gezicht op Marketingfacts. Hoe is het om B2B content te creëren in een specifieke niche? En hoe pakt Bouke zijn eigen marketing precies aan? In deze podcast deelt Bouke een aantal erg interessante inzichten en vertelt hij over zijn werkzaamheden op het snijvlak van strategie, creativiteit en technologie.

Vlierhuis vertelt in de podcast onder andere over:

  • Waarom heeft Bouke gekozen voor B2B content in de IT sector?
  • Hoe leg je complexe IT materie uit aan C-level management?
  • Moet je je als copywriter specialiseren?
  • Aanpak voor content creatie van Bouke voor opdrachtgevers
  • De verschuiving van lead generation naar demand generation.
  • Werken whitepapers nog en waar moet een goed whitepaper aan voldoen?
  • Wat is een lead?
  • Alles wat je weet in je content delen of juist niet?
  • De obsessie met data en ROI in relatie tot content.
  • Experimenten met en een toekomst visie op AI content.
  • De marketingaanpak van Bouke zelf.
  • Waar haal je inspiratie vandaan voor LinkedIn posts?
  • Waarom moet je dagelijks op LinkedIn publiceren?
  • LinkedIn als proeftuin voor blogs en nieuwsbrieven.
  • Het dalende effect van Twitter als marketingkanaal.
  • Waar zit nou echt de waarde in van een podcast?
  • De angst om te falen loslaten bij content creatie

Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!