Hoe bijzonder kan je naam klinken met Jos Jansen (Big Orange)

De nieuwe sonic identity van KRO NCRV. Spannende podcasts voor T-Mobile. Snelwegsprookjes voor Volkswagen.

21 februari 2023, 14:16 1797 x gelezen

Een audiotour waarin je je een vluchteling waant. Allemaal gave projecten waar Jos Jansen van Big Orange aan werkte. Verstopt onder de straat aan de Oude Gracht in Utrecht zitten ze daar al meer dan 20 jaar. Met succes begonnen ze als makers van reclamejingles en pingels. Dat groeide uit tot een ‘Audio Agency’ waar audio experiences gecreëerd worden. Pakkende podcasts, creatieve audiotours, herkenbare sonic identities, audio campagnes, en gecomponeerde soundtracks. Ze doen dit voor bedrijven en culturele instellingen.

Voorbeelden zijn Rijksmuseum, Teylers Museum, het Scheepvaartmuseum en heel bijzonder het nieuwe Flugt vluchtenlingenmuseum in Denemarken. Daar loop je buiten door een kamp en krijg je van alle kanten geluid mee. Je route bepaald hoe het verhaal zich ontvouwt.

Of wat dacht je van het geluid van Doodstil. Dat is dus een plaatsnaam, winnaar mooiste plaatsnaam van Nederland (is daar een wedstrijd voor?). Dit plaatsje hebben ze een eigen geluid gegeven, Jos vertelt hoe dat tot stand kwam. De podcast begint al meteen met een bijzondere uitvoering van ‘happy birthday’. Mijn verjaardag is pas in augustus, maar zet je koptelefoon maar op, dan hoor je vanzelf hoe bijzonder dat kan klinken!

Shownotes

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!