Viral: Not dressing women

15 april 2005, 21:08

Nordressingwomen Suitsupply, gespecialiseerd in (maat)pakken, (maat)shirts en dassen, heeft sinds 1999 al op verschillende manieren van zich laten horen.

Met koppen als Lefgozer onder de pakkenverkopers (Intermediair, 15 februari 2003), Pakkenoorlog (ManagementTeam, 20 juni 2003), de commotie rond de mailing Fokke & Sukke profiteren van de pakkenoorlog en de deelname van eigenaar Fokke de Jong eind vorig jaar bij 100% ondernemer wist men regelmatig het nieuws te halen.

Vandaag is het weer raak, dit maal met de enigszins provocerende e-mailing Not dressing women. Een mailing die ongetwijfeld virale effecten gaat scoren.

NordressingwomenSuitsupply is in 1999 opgezet door Fokke de Jong (Algemeen Directeur). Het 1ste filiaal werd gevestigd langs de snelweg A4 Hoofddorp. Inmiddels telt het unieke concept 11 winkels en meer dan 120 medewerkers. Met het Suitsupply concept probeert men zoveel mogelijk in te springen op het levenspatroon van de man. De winkels zijn na werktijd geopend, gevestigd zowel in de binnensteden als langs de snelwegen. En kleermakers in de filialen zorgen ervoor dat een pak direct op maat vermaakt wordt.

Met de e-mailing benadrukt men alleen voor mannen te werken en vrouwen NIET te kleden. Dat leidt tot opvallend fotowerk: prikkelend en enigszins provocerend.

Bij Frankwatching is de hele e-mailing te bewonderen. Ook de site van Suitsupply is helemaal “in stijl” aangekleed (of moet ik zeggen uitgekleed?).

[Met dank aan Martijn]

Internet, intranet, online media, online marketing en new business. Dat zijn onderwerpen die me boeien en waar ik me als webwatcher, publicist, gastspreker en consultant mee bezig houd. Vanaf begin 2004 deel ik mijn kennis en ervaringen via Frankwatching, een van de bekendste businessblogs van Nederland. Op die plek en daarnaast ook op Eventblogs.nl doe ik eveneens regelmatig verslag van events.

Categorie
Tags

1 Reactie

    evroekel

    Frank, ben je op nieuwe ideeen gebracht om je email-service een boost te geven 😉


    16 april 2005 om 08:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!