VN lanceert Food Force game

18 april 2005, 04:30

De Verenigde Naties lanceren een speciaal game om de jeugd bewust te maken van het honger-probleem waar een groot deel van de wereldbevolking mee te maken heeft. Food Force is gericht op kinderen tussen 8 en 13 jaar.

De game bestaat uit een zestal missies, van het droppen van voedselpakketten tot een Sim City-achtig element waarbij voedselhulp wordt ingezet om de economie van een land weer op te bouwen. Aan het eind van elke missie krijgen de spelers een kort videofilmpje te zien waarin wordt uitgelegd hoe de missies in werkelijkheid worden aangepakt.

Bron: De Standaard

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!