342% meer RSS-lezers NYTimes
NYTimes.com’s RSS feeds generated 5.9 million pageviews on the site in March, which represents a 342% increase year over year and a 39% increase from February’s 4.3 million pageviews. The sections that were most popular among RSS feeds included: Washington and Business. The feeds have been available since February 2002.
NYTimes.com also allows webloggers and others to link to articles via RSS feeds. Wie in Nederland ;-?
Heeft iemand enig idee waar die enorme stijging aan te danken is?
Maar die linkgenerator is al 2 jaar oud. dat verklaart niet de plotselinge stijging.
Het is een optelsom: meer weblogs (die gebruik maken van de NYTimes-linkgenerator), meer mensen die weblogs lezen (al dan niet via RSS) en daardoor steeds meer mensen die deze links zullen volgen (en meetellen als RSS-lezer). Verder neemt het aantal RSS-lezers ook maandelijks met 5-10% toe (althans voor Marketingfacts en dat zal voor andere online nieuwssites niet veel anders zijn).
ok. maar ook die stijging van 39% in maart is ook niet mis.
ik dacht aan de verbetering van Yahoo! news. was dat in februari?
Dat zou inderdaad best wel eens kunnen! Ik zal mijn RSS-statistieken vanavond ook eens updaten om te kijken of er gekke sprongen in zitten. Alhoewel, hoeveel Nederlanders zouden Yahoo! News gebruiken?
Ze zeggen niets over (de stijging in) het aantal RSS-abonnees en dat vind ik een veel interessanter gegeven. V.w.b. de pageviews. Twee belangrijke elementen voor het genereren van pageviews is inhoud en het aantal berichten. Ik kan nergens in het persbericht iets vinden over de verhouding tussen het aantal berichten in maart 2005 en in maart 2005. Over de inhoud zeggen ze het volgende:
Pageviews for the National section of NYTimes.com experienced a 96% increase year over year, due to reader interest in the news surrounding Terri Schiavo. Also, pageviews for the Travel section increased 238% year over year, as a result of the site’s coverage on a number of topics of interest including Paris restaurants and Maureen Dowd’s article about visiting Cancun, Mexico, entitled “Girls Gone Mild.” The Real Estate section grew 22% year over year, with several articles on a potential real estate market bubble. College basketball, baseball’s spring training and the steroids debate fueled growth of the Sports section with pageviews up 12% year over year.
Daarnaast helpt het natuurlijk ook als je website bekend is bij de grote (RSS-)zoekmachines.
Het aantal unieke bezoekers is overigens maar met 10% gestgen tov vorig jaar.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!