STIR publiceert eerste resultaten op siteniveau
De Stichting Internetreclame (STIR) publiceerde vandaag tijdens een Mediawerkgroepsessie over internetonderzoek de eerste resultaten op siteniveau. Uit die resultaten blijkt dat in maart de bij STIR aangesloten websites gezamenlijk ruim 84% van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereiken. Het bereiksaandeel van de STIR-websites ligt op 92%.
In totaal realiseren de aangesloten sites bijna 1,9 miljard pageviews per maand. De maartdata geven een realistisch beeld van het profiel van bereikte bezoekers, alsmede de locatie vanwaar men het internet bezoekt. Het STIR bereiksonderzoek internet is hiermee het eerste onderzoek in de markt dat niet alleen bereik thuis in kaart brengt, maar ook op de werkplek. De aangesloten sites bereiken gezamenlijk 77% van de internetters thuis en ruim 25% op hun werkplek. De werkplek is goed voor 24% van het totaal aantal pageviews. Voor de werkende populatie is dit 31%.
Een deskundige technische commissie (TC), bestaande uit vertegenwoordigers van PMA, BVA, Publieke Omroep, internet mediabureaus en exploitanten, bewaakt de kwaliteit van het onderzoek en beoordeelt de onderzoeksdata voorafgaand aan uitlevering hiervan. Op basis van door de TC opgestelde normen voldoet een klein aantal sites nog niet aan de coderings- en meeteisen. In enkele gevallen zullen de resultaten van websites om deze reden niet worden meegenomen in de rapportage van maart.
De volledige dataset zal nog voor het einde van de maand april door Intomart GfK en Nedstat worden uitgeleverd aan geselecteerde softwarebureaus, die op hun beurt de data ter beschikking stellen aan de STIR-leden, PMA-bureaus en overige door STIR geselecteerde partijen.
Bron:
Habamus Resultatum! Leuk die witte rook 🙂
We hebben daadwerkelijk gistermiddag nog een conclaaf gehad van drie uur met de technische commissie. Of we de cijfers wel konden publiceren . . . .
:X
Deze presentatie bevat inhoud die mogelijk niet goed door de browser kan worden weergegeven. Deze presentatie is geoptimaliseerd voor meer recente versies van Microsoft Internet Explorer.
Als u toch wilt doorgaan, klikt u hier.
bij Lycos horen ook de tripod-pages. die vallen in het tripod.lycos domein.
een rapport is niet opgeleverd. volgende week gaat een dataset naar de markt, zodat de bureaus zelf hun analyses kunnen maken.
het scherm waar Boudewijn op doelt is een voorbeeldscherm van een plannigsmodule waar mediaplannen in gemaakt kunnen worden. hier voert de planner o.a. budgetten, sites, doelgroepen en CPM’s in. de tool rekent o.b.v. van de STIR-data diverse alternatieven door.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!