De relatie tussen Firefox en bloggers

20 april 2005, 13:47

Browsergebruik voor Marketingfacts

BoingBoing heeft zijn statistieken gepubliceerd over het gebruik van browsers. Opvallend is dat van alle bezoekers maar liefst 38,4% gebruik maakt van Firefox en slechts 35,1% van Microsoft Internet Explorer. Dutchcowboys vraagt zich af of dit alleen geldt voor de Amerikaanse blogosfeer of dat deze cijfers ook gelden voor de Nederlandse blogosfeer.

Voor Marketingfacts blijkt Microsoft Internet Explorer 6.0 met 69,9% veruit het populairst onder de browsers gevolgd door Mozilla Firefox 1.0 met 21,6%. Daarmee lijkt de eerdere discussie over het marktaandeel Firefox te worden beslecht in het voordeel van Firefox en hebben ze de doelstellingen van 10 procent voor het eind van 2005 inmiddels (voor een deel van de internetpopulatie) al gehaald.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Opvallend is overigens dat rss.pagina.nl een daling laat zien van 33,7% (in november 2004) naar 21,0% nu. Een eerste signaal dat Firefox en RSS niet alleen meer door geeks wordt gebruikt maar steeds meer een afspiegeling laat zien van de ‘gemiddelde’ internetgebruiker?


    20 april 2005 om 14:09
    Rudy

    MarktPlaza.nl, april 2005 :

    Internet Explorer : 94,3%

    Firefox : 3,9%

    Safari : 0,5%


    20 april 2005 om 15:26
    Arnoud

    Browser-statistieken WebDrain:

    Internet Explorer: 65%

    Firefox: 33%


    20 april 2005 om 17:47
    Anders

    Ik vraag me bij Startpagina/Nedstat alleen wel af tot hoever die getallen teruggaan. Voor het zijn de percentages gebaseerd op cumulatieve tellingen vanaf het moment dat het meten gestart is (jaren geleden), in plaats van dat het alleen betrekking heeft op (bijvoorbeeld) de afgelopen maand. Een van de dingen waar Nedstat niet duidelijk in is.


    20 april 2005 om 19:52
    Anders

    “Voor hetzelfde geld”, wilde ik zeggen


    20 april 2005 om 19:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!