Meest irritante tv-spotje’ van i-mode

28 januari 2003, 08:33

Kijkers van het consumentenprogramma Radar van de TROS hebben een reclamespot van KPN i-mode uitgeroepen tot de meest irritante tv-commercial van vorig jaar. In het spotje is te zien hoe een jongen een troebel glas water waarin een kunstgebit heeft liggen weken, leegdrinkt.

De zogeheten Loden Leeuw 2002 werd maandagavond in het programma uitgereikt aan KPN en het reclamebureau dat het filmpje bedacht. Bijna 11.000 mensen brachten in de afgelopen maanden per post of via internet hun stem uit op van de genomineerde commercials. De KPN-spot kreeg 24,74 procent van de stemmen. Sommige mensen zeiden dat ze ervan hadden moeten kokhalzen.

Een spotje van de Waterbeddenconcurrent behaalde met 23,93 procent van de stemmen de tweede plaats, gevolgd door een commercial van Frisia (9,32 procent). Radar wil van de nieuwe publieksprijs een “terugkerend evenement” maken.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!