Chello zet per abuis emailadressen op blacklist?

10 mei 2005, 22:03

Het zit me de laatste tijd niet mee met mijn emailaccounts. Na eerdere problemen met gmail, heeft nu Chello mijn email-account blijkbaar op een blacklist gezet. En als ik het goed begrijp, zijn er vandaag meer mensen die problemen hebben met hun Chello-account.

Hier nog mensen die de foutmelding ‘Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing’ krijgen? Hoe is dit probleem te verhelpen? Morgen Chello maar eens bellen 🙁

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

56 Reacties

    evroekel

    Ik heb ooit dit ook bij chello gehad (nu godzijdank geen internet via chello meer) met als ik mij niet vergis vrijwel dezelfde melding. Volgens mij heeft het te maken met het spamfilter van chello. Die kon weleens te scherp zijn afgesteld waardoor, nog voordat de mail bij jou binnenkomt, chello de zaak al retour stuurt.


    11 mei 2005 om 05:04
    Roy Huiskes – chapter42

    verstuur je toevallig je nieuwsbrief via deze server? dan is er een grote kans dat er een te groot percentage non-deliverable was en dat je daarom geblokkeerd bent.


    11 mei 2005 om 07:09
    Peter

    Opletten mensen: een 550 is meestal geen blokkade, ook al zegt de outlook error dat het wel zo is. 550 is een heel algemene melding van outlook waar eigenlijk alles achter kan komen te staan.

    Krijg je in outlook een 551 error, dan zou ik maar even naar de helpdesk bellen ja! 🙂


    9 juni 2005 om 07:16
    trudy

    ik kreeg dezelfde mail van chello, er zouden klachten zijn dat ik spammail verstuurde.

    raar, want ik stuur zelden of nooit mail


    24 juni 2005 om 18:22
    michel

    ik werk ook met een Gmail-account, en van de ene op de andere dag werden de mails gereturned… echt heel raar…


    30 augustus 2005 om 05:58
    rogi

    Het is niet moeilijk om zelf je ip nummer te veranderen .

    ga naar de wizard nieuwe hardware ( ik ga uit van xp)

    configuratie scherm……hardware…klik op volgende.

    kies : ja ik heb de hardware al aangesloten.

    klik op volgende en selecteer : een nieuw apparaat toevoegen.

    klik volgende

    kies dan : de hardware instaleren die ik handmatig in een lijst selecteer

    kies dan netwerk adapters in de lijst die je dan ziet, en klik volgende.

    kies daar : fabrikant : microsoft netwerk adapter : loopback adapter en klik op volgende en nogmaals.

    vervolgens op voltooien.

    Dan ga je naar je netwerk locaties..start…instellingen…netwerk verbindingen.

    dubel klik op je bestaande lan verbinding en kies : ondersteuning.

    Doe dit ook bij de loopback adapter, en vul de gegevens van je chello netwerk in bij de loopbackadapter.

    dus het ip nummer , het subnetmasker , en de standaard gateway.

    klik met rechts op je chello netwerk verbinding en kies : uitschakelen.

    klik vervolgens op sluiten bij de eigenschappen van de kaarten. zodat alle vensters gesloten zijn behalve netwerkverbindingen.

    je hebt nu de volgende situatie : loopbackadapter heeft zelfde gegevens van chello netwerk kaart.

    zet nu je chello verbinding weer aan..chello zal zien dat het ip al in gebruik is en je een ander ip uitdelen.

    en dat binne de minuut.

    je kan nu de lopbackadapter weer uitschakelen.

    HANDIG ALS JE ERGENS OP IP WORD GEBANNED !!


    2 december 2005 om 15:18
    Geert

    Dit is heel eenvoudig te verhelpen

    Schakel je firewall uit

    Ga naar DOS command box (start-> uitvoeren(run)-> cmd)

    Type in c:ipconfig /release

    Dan type ipconfig /renew

    Je zult nu een nieuw IP adre krijgen en weer verder kunnen


    10 februari 2006 om 08:08
    Gerda

    Jemig, ik ben lid van een yahoo-mailinglist en mijn inkomende mailtjes worden steeds teruggestuurd, zodat ik door de list wordt geblokkeerd. Ik dacht dat ik hier een antwoord kon vinden hoe ik zulks kan verhelpen, maar voor een betrekkelijk leek zijn die adviezen van jullie gewoon absoluut niet te volgen! Het enige wat ik eruit op kan maken, is dat ze bij Chello gewoon weer aan het kloten zijn en dat is zeker niet de eerste keer. Ik hoop maar dat het vanzelf over gaat, want van jullie adviezen ben ik echt niets wijzer geworden. Sorry!


    16 februari 2006 om 19:24
    peter lugten

    ik heb precies dezelfde ervaring met blokkade en chello, waardeloos


    9 maart 2006 om 18:24
    Bert van de Ree

    Ik heb precies hetzelfde…kan niets versturen….stelletje eikels bij UPC


    9 maart 2007 om 00:11
    yvonne

    Ik heb dus al voor de tweede maal deze maand dit probleem. Gewoon ongelofelijk. En hoe ze je dan bij de helpdesk af proberen te schepen, met ja dat is niet ons probleem, maar dat van u. Ja kom nou toch even. Daar betaal ik mijn dure abonnement niet voor om zomaar geblocked te worden terwijl ik niet weet hoe het komt. Je krijgt ook geen berichtje van ze dat ze je geblocked hebben. ook niet netjes.


    20 maart 2007 om 02:50
    Thaleonor

    Het kan nog gekker, zelfde probleem hier, werd me verteld door de helpdesk dat ik microsoft maar moest bellen omdat ze vonden dat het hun probleem was, er werd opgehangen toen ik vroeg naar het nr van B.Gates,….

    Voorheen woonde ik in Deventer, had daar @home, nooit problemen…..*zucht*


    30 maart 2007 om 05:13
    peter janssen

    Hallo.

    Ik heb dus ook zo in een keer het zelfde probleem met de e-mail.

    Dat is zwaar pet want ik heb mijn e-mail best veel nodig en moet nu steeds via hotmail terug sturen.

    Wat is nu de actie die ik moet ondernemen.


    20 maart 2008 om 15:19
    PaulP

    Ook ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Met de helpdesk bellen had weinig zin, 8 minuten wachten om een dom antwoord te krijgen dat het niet UPC is die de mails tegenhoud maar Spamhaus. Ik zie op de site van Spamhaus staan dat de hele range de dupe moet zijn.

    Heel 24.132.x.x staat nu op de PBL van Spamhaus. Ik heb mijn eigen IP adres daar al uitgeschreven en op hun site staat ook dat ik niet meer op de lijst voorkom, echter werkt mijn uitgaande mail nog steeds niet.

    Waarom heb ik het gevoel dat ze hele IP ranges blokkeren en de gebruiker kan zich dan maar weer melden. Ook het bullships verhaal van Spamhaus dat ik “authentication” MOEST aanzetten op mijn account hielp dus helaas niet.

    Heeft iemand een goed antwoord op dit zomaar onstane mail probleem ?

    Groetjes,

    Paul.


    13 juni 2008 om 16:58
    PaulP

    Even een update:

    Abuse@upc.nl helpt ook al niet verder want die zeggen mijn IP adres niet te blokkeren op hun mail servers (dit zou zijn nagekeken) terwijl de helpdesk zegt dat ze helemaal geen IP’s blokkeren buiten de algemene totale Internet blokkade. Volgens abuse@upc.nl zou ik dus gewoon mail moeten kunnen versturen en als ik nog vragen had die niet betrekking hadden op blokkade dan kon ik de helpdesk bellen.

    Word hier dus gewoon afgescheept met een k#t-antwoord.

    Inmiddels heb ik gezien dat ALLE IP adressen van Chello/UPC op Spamhaus geregistreerd staan onder de RBL (Real-time Blocking List) en dat vind ik dus ook niet normaal…. wat hier de reden van is wil UPC niet vermelden.

    Mijn situatie was dus als volgt.. Mijn IP stond NIET op Spamcop, wel op Spamhaus maar die had ik uitgeschreven bij hun zodat je binnen een paar uur uit de lijst bent, dus ook niet op Spamhaus meer, ook niet in de blokkade van UPC (zeggen ze, wat ik niet geloof) en toch kan ik geen mails versturen met de foutmelding ‘551 Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing’ en af en toe de melding ”551 IP address rejected by server SMTP’

    Op WELKE RBL lijst ik dan zou voorkomen kan UPC me ook niet vertellen. Ze laten je dus gewoon lekker spartelen en vangen geld voor de waardeloze telefoon support die ze bieden.

    Advies van UPC was: Virusscanner opnieuw installeren, firewall eens uitzetten, mailboxen opnieuw aanmaken, en dan uiteindelijk maar volledige herinstallatie van mijn Windows als alles niet mocht helpen.

    Dit somme advies wil ik niet eens opvolgen omdat ik weet dat het probleem niet bij mij zit. Met net meer dan 10 jaar beroepservaring in de ICT wereld weet ik onderhand vrij goed de fout aan te wijzen. Ik krijg al vlekken voor mijn ogen als ik de helpdesk te woord moet staan, wat een incompetente en nietswetende helpdesk zeg. (Petje af voor wie uberhaupt op de helpdesk van UPC wil werken)

    En webmail werkt immers dus uw IP is niet geblokkeerd zegt UPC… Ze zijn echt gek daar… Wat snappen ze nu niet ? Als je mail verstuurd via hun Webmail dan verstuur je NIET de mail vanaf je eigen IP maar van het IP adres van de UPC Webmail server, dus natuurlijk zal dat altijd werken als je eigen IP niet zelf verzenden mag……

    Nu heb ik inmiddels zelf zolang zitten klootvonken dat ik een ander IP adres heb gekregen en wat dacht je… Whoosh, mijn mail kon gewoon weer verstuurd worden.

    Het nieuwe IP adres staat dus WEL op de Spamhaus RBL maar ik kan wel gewoon mails versturen nu, dat bevestigd toch alleen maar dat Spamhaus niet blokkeerd en enkel de spammers registreerd, en dat het dus WEL UPC moet zijn die de boel aan het blokkeren is.

    Dit spelletje kan goed gebruikt worden bij alle UPC users, want niemand weet wat je ertegen kan doen, er is geen oplossing buiten dat UPC zijn werk dus gewoon moet doen, de user zal zeker 3x bellen. Het zou mij niets verbazen als het een manier is om geld te maken.

    Voor mij zijn de problemen nu eerst even weg, en god mag weten hoe lang het gaat duren voor een volgend probleem zich aanmeld.

    Zodra de gemeente hier glasvezel laat aanleggen ben ik bij UPC vertrokken.

    Denk dat meer mensen over UPC moeten schrijven/klagen om verandering aan te brengen in hun waardeloze support en afhandelen van (hun veroorzaakte) problemen.

    Groetjes,

    PaulP.


    17 juni 2008 om 06:48
    PaulP

    laatste update:

    mail van UPC gekregen:

    ————————————————————————————————————————

    Geachte heer Prozee,

    Na controle bleek dat er toch nog een blokkade actief was. Deze is inmiddels verwijderd. Er zijn namelijk vanaf uw pc spamberichten verzonden met als afzenderadres postmaster@chello.nl. De oorzaak hiervan is waarschijnlijk een virus. Op een nieuws blokkade te voorkomen adviseren wij alle pc’s in uw netwerk grondig te controleren op virussen en spyware.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    UPC Abuse

    ————————————————————————————————————————

    Dus hier het harde bewijs dat ze toch op mail nivo kunnen blokkeren en dat gedaan hebben, terwijl hun helpdesk zegt van niet. ppffffff

    Die postmasters heb ik ZELF handmatig verstuurd, dat is namelijk een handmatige te gebruiken tool die een postmaster terug kan sturen als antwoord OP EEN SPAM-MAIL.

    Deze tool werd aangeraden door het blad “Computer Totaal” en het tooltje heet BSM (Block Spam Mail), beter is dus niet die tool bij UPC te gebruiken.

    Zo bestrijd ik zelf SPAM. Want een SPAM adres dat ziet dat jouw adres niet bestaat zal je automatisch uitschrijven en geen mails meer sturen en zo voorkom je ook dat ze je mail adres doorsturen/gebruiken.

    Nu wil het feit dat ik zo’n 5 postmasters per dag terugstuur dus hoe ze kunnen zeggen dat hun blokkade pas optreed na 1000-den SPAM mails is mij een raadsel.

    Ik denk meer dat de mail server van UPC er niet mee overweg kan.

    Dus alles werkt weer, ook op het vorige IP adres, de blokkade is inderdaad door UPC opgeheven. Maar blijkbaar mag je zelf geen SPAM bestrijden want dan word je geblokkeerd. Liever hebben ze dat je het dus ontvangt en een filter in je Outlook zet.

    Als nu UPC dan ook eens echt goed SPAM ging bestrijden dan kan ik er nog mee akkoord gaan, maar ik blijf sceptisch.

    Groetjes,

    PaulP.


    18 juni 2008 om 11:18
    Lens

    Wat een gekloot zeg. ongelooflijk hoveel mensen hier last van hebben ( ikzelf ook ). het lijkt er op, dat ze op deze manier afdwingen dat je het upc smart guard spul aanschaft. het is werkelijk ongelooflijk. ik heb 1 pc ( bedraad op internet )hardeschijf de partities verwijderd, opnieuw aangemaakt windows er opnieuw op en geen enkele virusscanner of spywarescanner vindt iets en toch blijven ze volhouden bij UPC dat er spam via mijn pc wordt gestuurd.

    Wanneer gaat bijvoorbeeld Radar of kassa etc etc hier een keer mee aan de gang? want dit kan echt niet zo.


    31 oktober 2010 om 14:38
    PaulP

    @Lens,

    Laat UPC je anders hun bewijzen toesturen waaruit blijkt dat jij SPAM verstuurd.

    Ze kunnen alles wel zeggen zonder bewijs…

    Groetjes,

    PaulP.


    31 oktober 2010 om 15:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!