Yahoo! Mindset
Nog in beta maar al wel de moeite waard om eens te bekijken is Yahoo! Mindset, een nieuwe zoekfunctionaliteit van Yahoo! waarbij je het belang van commerciele zoekresultaten variabel kunt instellen.
Via: business2blog
Nog in beta maar al wel de moeite waard om eens te bekijken is Yahoo! Mindset, een nieuwe zoekfunctionaliteit van Yahoo! waarbij je het belang van commerciele zoekresultaten variabel kunt instellen.
Via: business2blog
En hoe werkt dit?
1. Ze halen 100 resultaten in één keer op, maar plaatsen deze vooralsnog in een onzichtbaar deel van de pagina (CSS).
2. Ze sorteren vervolgens deze 100 resultaten aan de hand van de schuifbalk-instelling.
3. En kopiëren de bovenste 10 resultaten (met begin-index = 10 * paginanummer) met JavaScript naar het zichtbare deel van de HTML pagina.
Erg mooi, allemaal 😉
Oh, ja:
4. Elke keer dat de gebruiker het balletje verschuift wordt de reeds ingeladen pagina dus opnieuw gesorteerd, met JavaScript. En zonder pagina-verversing.