Habbo Hotel op voorpagina Volkskrant?
Met stomme verbazing las ik vanmorgen het artikel over Habbo Hotel op de voorpagina van de Volkskrant. Absoluut een interessant artikel (dat op pagina 7 nog verder gaat) en ook gun ik Sulake Labs en TTG (de twee partners van de joint venture in Nederland) alle succes van de wereld, maar wat is er vandaag zo belangrijk aan dat de Volkskrant dit artikel op de voorpagina plaatst? Iemand?
Had de Volkskrant/Telegraaf niet een belang in Habbo Hotel?
Wellicht dat mijn dochter er gisteren weer 25 credits door heen heeft gejaagd!
Had de Volkskrant wat financiering nodig wellicht? Er was een tijd dat ik dit nog uitgeprobeerd had, en dat moet toch zeker 2 jaar geleden zijn geweest…
Marco
Als het een artikel over jouw weblog was geweest, had je dan ook zo gereageerd?
Wanneer de media te weinig aandacht besteden aan de interactieve industrie vinden we dat vreemd en als ze wel prominente aandacht geven, verwonderen we ons ook.
Laten we blij zijn met de media-aandacht voor interactieve concepten, we hebben er als industrie 10 jaar voor moeten strijden 🙂
Prima artikel. Mag van mij best op de voorpagina. 1,6 miljoen is niet niets. En bovendien denk ik dat Habbo beter gemonitored wordt dan MSN of andere profielsites. Denk aan de Zembla aflevering over tieners, internet en seks. Ik vraag me af of de ouders (de krantenlezers) daar wel bewust van zijn.
@Stephan: begrijp me niet verkeerd, vind het prima dat Habbo (of welk interactief concept ook) zoveel aandacht krijgt. Begrijp alleen niet waarom dit juist vandaag op de voorpagina van de Volkskrant moest. Geen ander nieuws? Lijkt me niet met de Nee van Frankrijk en de verkiezingen in Nederland voor de deur.
@ Marco, snap je punt ook wel. Liever een nee van de Fransen dan een nee tegen interactieve media 🙂
Via mijn portaal zijn er ook scam-pagina’s aangemaakt wat een vorm van password-harvesting zou zijn.
Zij hebben mij hier zelf op gewezen en ik heb de pagina’s verwijderd.
Ging om loze berichten van een Habbo Hotel 3 waar je in kon komen of iets dergelijks.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!