Google binnenkort duurder dan TV
Publicis Groupe Media’s Rishad Tobaccowala voorspelt dat het adverteren in en via Google snel duurder wordt dan het adverteren op TV: “Digital media will go up 20 to 30 percent a year for several years.”
What will drive the increase in interactive’s price?
> The rising costs of pay-per-click.
> The auction environment itself.
> Targeting and measurement technologies.
> Consumer control over media: when and where they engage.
> The need to make creative more attention-getting.
> The cost of re-aggregating the splintered audience.
Dat is mooi, als dit resulteert in een hoge CPC bij Google Adsense. Maar het lijkt er vooralsnog op dat Google steeds een grotere hap voor zichzelf houdt. Als straks Yahoo met haar programma komt, dan zullen ze hopelijk weer wat meer geven aan de publishers.
Niet onvoorstelbaar wat Tobaccowala zegt. Zeker niet wanneer je de productie van online en tv communicatie erbij betrekt. Was vandaag getuige van het berekenen van een nieuwe tv campagne met media inkoop. Daar kun je een halve eeuw top-10 posities mét crossmedia concept voor kopen.
P.s. klopt de spelling? ‘Tabaccowala’…goeie naam voor een Indiaan uit Kuifje. 😉
De vermaledijde Taliban weer..
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!