Kluwer experimenteert volop met weblogs
Columns zijn helemaal uit, weblogs zijn tegenwoordig in aldus Kenneth Verburg eerder deze week op zijn weblog.
Steeds meer (online) vakbladen kiezen voor weblogs in plaats van of naast columns. Voorbeelden die we hier al eens eerder beschreven zijn Emerce (VNU), Communicatie (Kluwer) en Tijdschrift voor Marketing (Kluwer). Ook Adformatie, samen met Communicatie en Tijdschrift voor Marketing onderdeel van de Adformatiegroep, is zich aan het orienteren over de mogelijkheden van weblogs.
Kluwer is daarmee erg aktief in deze markt want Verburg wijst ons op Kluwermanagement.nl dat inmiddels is gestart met weblogs van Frans Middendorff (werkte voor RTL Z) die begin dit jaar naar Hongkong vertrok, Sjoerd Boomsma over de startende ondernemer en Theo IJzermans over kwaliteit en manager.
Ik vraag me wel af of Kluwer het helemaal heeft begrepen. Want waar zijn de reactiemogelijkheden en de RSS-feeds (om er maar eens een paar te noemen)? En wat is het verschil nu tussen deze weblogs en de column van Charles Groenhuijsen? Complimenten aan Kluwer dat ze het leertraject zijn ingegaan maar dat ze nog veel moeten leren is inmiddels wel duidelijk.
Tjee dat zijn toch geen weblogs? Ze kunnen er net zo goed column onderzetten. Waarom zouden deze voorbeelden weblogs zijn? Ik zie alleen maar een verhaal en geen mogelijkheid tot conversaties.
Begrijp ook niet helemaal waarom Kluwer ze nu weblogs noemt. Maar wellicht dat ze in de toekomst toch functioneel onderscheid willen maken tussen deze weblogs en bijvoorbeeld de column van Charles Groenhuijsen.
Tja, een weblog zonder reactie mogelijkheden is geen weblog volgens mij. Maar iedereen heeft zo zijn definities.
volgens mij heeft bieslog ook geen reactiemogelijkheden. en hoe noemt iedereen die?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!