Waar moet dat heen met de Nederlandse journalisten?
Joop Mestrom schreef vorige week in het hoofdredactionele commentaar van ReclameWeek dat de redactie een aantal dagen niet bereikbaar zou zijn omdat ze collectief naar een stoomcursus ‘Rechtszaken in Nederland anno 2005’ zouden worden gestuurd. Dat zou nodig zijn omdat het zonder juridische kennis ondoenlijk blijkt een vakblad over reclame, media en marketing vol te schrijven.
Niets meer of minder dan een cynische opmerking met een knipoog. Maar wat lees ik vandaag op Villamedia.nl, de website van de Nederlandse vereniging van journalisten?
Zouden ze dit nog hebben nagevraagd bij ReclameWeek? Of zouden ze wellicht in Google nog hebben gezocht op Rechtszaken in Nederland anno 2005? Ik vrees van niet.
Deze mispeer is inderdaad een beetje beschamend. Maar het verbaast me op zich weer niks als je bedenkt dat VillaMedia ook ooit eens braaf een 1-aprilbericht van Adformatie Online een dag later klakkeloos overnam. Daar staat overigens tegenover dat VillaMedia over het algemeen een zeer informatieve nieuwssite is, met een breed scala aan bronnen.
Als ik elke keer dat ik weer een persbericht krijgt dat totaal is opgeblazen, stikt van de taalfouten en onleesbaar is vanwege alle jargon een weblogstukje zou schrijven met de kop “Waar moet dat heen met de Nederlandse marketeers/PR-mensen?” dan deed ik de hele dag niks anders!
😛
Zinnig punt. Het is zelfs door te vertalen: “Als ik elke keer dat ik weer een weblogbericht lees dat totaal is opgeblazen, stikt van de taalfouten en onleesbaar is vanwege alle jargon…”
Mee eens, daar mogen we als bloggers zeker wel eens wat meer op letten!
Ha ha, goed punt Jeroen!
Journalisme van tegenwoordig is toch het nieuws van nu.nl en webwereld plaatsen op je site, of heb ik iets gemist??? 😀
@Klaas (en Jeroen): taalfouten, hm. “Als ik elke keer dat ik weer een persbericht krijgt . . .”
Zoek de vouten . . .
Dat is mijn zin niet, Mediaonderzoek.nl…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!