Vespa-bloggers gestart
Zoals we eerder schreven was Vespa op zoek naar bloggers om een weblog over deze populaire scooter te starten. Tot mijn verrassing blijkt enkele dagen geleden reeds een Vespablog gelanceerd te zijn, hoewel op de site waar de eerdere oproep stond, hier (nog) niets over wordt gemeld. Neil Barton en Jonathan Ogilvy, de twee nieuwe bloggers op Vespaaway.com worden niet door Vespa betaald, maar krijgen wel toegang tot nieuwe producten en diensten van Vespa.
Steve Rubel begeleidt het hele traject vanuit CooperKatz and Company en legt op zijn weblog micropersuasion de lancering van de Vespablogs toe:”Regular readers of my blog know that I am a big believer in empowering customer evangelists to act as a voice for your company. It’s not right for every organization. However, if you have a product or service that people just love, you can give your marketing an extra boost by putting your customers front and center – whether it be through advertising, PR or online through blogging. It works really well when you can synergize it with a traditional PR campaign. This is our model for the Vespa PR program.”
Wat de bloggers drijft om onbetaald te bloggen voor Vespa, legt blogger Jonathan Ogilvy op simpele wijze uit in een interview in Businessweek; “I think the world would be a better place if everyone rode a Vespa.” 😉
Vespa is transparant in het initiatief, de oproep voor bloggers werd online uitgevoerd, de bloggers worden niet betaald, de blogging policy (pdf) staat online, Vespa heeft aangegeven de blogger niet te pushen om te bloggen over een Vespaproduct en last but not least, de bloggers lijken voldoende passie te hebben voor Vespa.
Een goede case om komende maanden eens te blijven volgen.
Had reet van Retecool niet een Vespa blog ergens online?