Heineken opent concept store in Parijs

8 juli 2005, 11:00

Bierbrouwer Heineken wil de Fransen overtuigen bier te gaan drinken. Als eerste stap heeft Heineken aan de Champs-Elys?es in Parijs een concept store geopend die een bar, winkel, restaurant en lounge combineert.

Heineken wacht een zware taak in het hol van de leeuw.

Minder dan een kwart van de Fransen drinkt een keer in de week een biertje, en bijna de helft van de Fransen geeft zelfs aan nog nooit een biertje te hebben gedronken. Om de Fransen toch aan het bier te krijgen presenteert Heineken het product als een specialiteit, in een ruimte die geen gewone bar is, maar “Culture Biere” is gedoopt. Een tapbiertje in de “Culture Biere” zal 3 euro gaan kosten.

Blijkbaar acht Heineken fysieke aanwezigheid onder directe eigen aansturing onontbeerlijk om het Franse roer om te gooien. Zou de honcho ook overwaaien naar de “Culture Biere”?

Bron: Retailnews

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!