Van citizen journalists naar citizen paparazzi

14 juli 2005, 14:00

Na de bomaanslagen in Londen verschenen op internet vrij snel foto’s van de aanslagen. Ook de diverse postings op (persoonlijke) weblogs gingen in op dit nieuws. Citizen journalism ten top. De BBC alleen al ontving 20.000 e-mails, 1.000 foto’s en 20 videos in 24 uur.

Online journalis review, een weblog van de Annenberg School for Communication en de University of Southern California, zet enige kanttekeningen tegenover deze als vaak zeer positief geziene ontwikkeling en vraagt zich in af of deze citizen journalists niet citizen paparazzi’s zijn geworden. Dit naar aanleiding van Justin’s zijn posting over het overleven van de ramp en zijn ervaring met de mensen die foto’s maakten.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!