Gratis kranten en internetnieuws
Modellen uit UK, Spanje, Zweden en Canada suggereren dat een combinatie van ouderwets (maar gratis) print nieuws en online diensten een mogelijkheid bieden jonge lezers aan een medium te binden en een betaalde relatie te scheppen.
Tijdens een van de eerste workshops van de ANMI Summerschool zal Piet Bakker (Universiteit van Amsterdam) ingaan op de ontwikkelingen op het gebied van gratis kranten en internet nieuws.
Bakker heeft onderzoek gedaan naar gebruikers en gebruik van gratis kranten, en de verdienmodellen die dit suggereert voor toekomstige media gebruikers. Bakker’s website Free Daily Newspapers is een absolute aanrader voor iedereen die interesse heeft in het onderwerp!
Marketingfacts is mediapartner van ANMI en zal (als de tijd het toelaat) ook aanwezig zijn tijdens de Summerschool in Amsterdam eind augustus.
Weet iemand eigenlijk of er (nog steeds) een huis-aan-huis vacaturekrant wordt uitgegeven?
On a slightly unrelated topic: wat is die internet-sectie van de Metro ongelooflijk simpel. Wellicht tijd om wat experts aan te trekken op dat gebied? Sowieso voor hun eigen online acties, want een downloadbare PDF vind ik nou niet echt verassend creatief…