Deelauto community MyWheels zet in op een “af-en-toe-auto” strategie
Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix.
Je eigen auto delen of onderdeel zijn van een autodeel community (car-share branche). Het is een trend die vooral niet minder zal worden de aankomende jaren. In de car-share branche is MyWheels nu de grootste aanbieder van Nederland. De nieuwe mobiliteitsmix die centraal staat in hun nieuwste campagnestrategie nemen we in dit artikel onder de loep.
Credits
Strategie en concept: Sicco Beerda & Joost van Rooij
Doelstelling
Het stimuleren van fietsen en treinen. De deelauto’s presenteren als de beste auto voor af en toe. Deelauto’s dus als ideale af-en-toe-auto’s.
Uitwerking
Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne. Met een afwijkende mediastrategie (voor het eerst in jaren weer offline) en gebaseerd op een nieuw klantinzicht: MyWheels deelauto’s als aanvulling op de moderne mobiliteitsmix. In verschillende scenario’s leggen MyWheels leden uit hoe én wanneer ze deelauto’s gebruiken: “In de stad fiets ik, naar logische bestemmingen neem ik de trein en op gekke tijden of naar het buitengebied boek ik een MyWheels.”
Oordeel
MyWheels kent een enorme community én ook het grootste aanbod van elektrische deelauto’s van Nederland. Dit in combinatie met de groep van rond de 800 vrijwillige sleutelfiguren maakt het voor het bedrijf mogelijk om heel veel mensen op een milieuvriendelijke en kostenefficiënte manier van auto’s te laten genieten. Zonder er één te bezitten. Met name in de grote steden een concept dat ontzettend aanslaat. En ook iets dat voor bedrijven als muziek in de oren klinkt.
Achterliggende idee van MyWheels; je hebt maar 1 miljoen auto’s nodig om Nederland mobiel te houden. Om dit te kunnen realiseren willen ze meer en meer deelauto’s aanbieden. Door bovengenoemde nieuwe campagne lijkt het erop dat ze een juiste marketing snaar weten te raken. Want ‘allround’ mobiliteit van mensen, liefst op een duurzame manier, is iets dat veel mensen bezig houdt. Ook op zakelijk gebied. Door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix zet MyWheels opnieuw een stap in hoe (b2b) marketing en mobiliteit een goed werkende kruisbestuiving kan zijn.