De kunst van email marketing

23 augustus 2005, 09:01

De afgelopen dagen tweemaal geconfronteerd met een email van bedrijven (Eyeworks en Koninklijke Eru Kaasfabriek) waarbij de e-mail adressen van klanten/deelnemers in de verzendlijst staan opgenomen i.p.v. in de bcc.

Zo weten we dat er 1.295 mensen hebben deelgenomen aan de Eru actie en konden we ook achterhalen wie er allemaal mee willen doen aan de Sponsor Loterij Superbal (Eyeworks/Talpa). Nadat SNS tijdens de introductie van Bill al in de fout ging, lijken andere daar niet echt van te leren.

Het is deze week helemaal goed raak, ook Frankwatching kreeg een waardevol adressenbestand in handen.

Martin de Boer
Interim (Online) Marketeer bij Efarmers

Marketeer met een passie voor Interactive Marketing. Daarnaast veel aandacht voor nieuwe "online" ontwikkelingen. Na ruim 8 jaar als Channel Manager Internet voor ABN AMRO te hebben gewerkt, ging hij vervolgens aan de slag als Marketing manager voor Hotel Bookers (o.a. hotelspecials.nl , bungalowspecials.nl en hotelaanbiedingen.nl). In 2009 zijn eigen advies/interim bureau efarmers gestart. Van waaruit hij diverse bedrijven adviseert over online marketing/strategie. Passie voor site analyse en daarmee het optimaliseren van campagnes, conversie en site bezoek. Daarnaast veel interesse voor new media en social media. Interesse in online media planning, multi channel campagnes en digitale overheid. Waarbij de laatste interesse vanuit mijn raadslidmaatschap van de gemeente Edam-Volendam is ontstaan.

Categorie
Tags

11 Reacties

    neoMagic

    Tjonge jonge wat een stelletje amateurs!


    23 augustus 2005 om 10:37
    MikeM

    Dit gebeurd ook met regelmaat op de universiteitsmail. Ik zou je zo een enkel e-mailadres geven waarmee alle studenten aan het Erasmus kunnen worden bereikt… Echt knullig, maar het gebeurt dus wel vaker…

    Is dit onoplettendheid of gewoon onkunde?


    23 augustus 2005 om 11:06
    neoMagic

    Hmm, MikeM, daar kan ik wel wat mee voor mijn afstudeeronderzoek over downloaden van muziek onder studenten 🙂


    23 augustus 2005 om 12:40
    Yuri

    Enige discretie is wel geboden bij e-mail marketing. Zeker tegenwoordig! Dergelijke fouten dienen uitgesloten te worden, wat ik mijn optiek met een goede automatisering een fluitje van een cent is!


    23 augustus 2005 om 13:28
    evroekel

    Met dit soort praktijken lijkt mij het dat een software-matige oplossing, waarbij standaard bij meer dan x emailadressen in Aan of CC-veld een waarschuwing wordt getoond (in de hoop dat de gebruiker dan wel wakker schrikt), toch wel wenselijk.


    23 augustus 2005 om 14:40
    Kasper Katje

    Simpelweg onkunde en nog slordig en irritant ook. Daarnaast word er bij de meeste van deze gevallen dus nog een belangrijke optie over het hoofd gezien: personaliseren van de mailing.


    23 augustus 2005 om 16:52
    Bouwhuis

    Stond de mijne er ook tussen…hahaha…


    23 augustus 2005 om 17:26
    media

    Net als Erik begrijp ik eerlijk gezegd ook niet dat hier nog geen software-matige oplossingen voor zijn bedacht. Het gebeurt namelijk maar al te vaak. Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik in mijn eerste e-mailjaren eens een paar duizend collega’s een email heb gestuurd. Waren ze niet echt blij mee 😉


    23 augustus 2005 om 19:05
    media

    Helemaal mee eens Bas. Voor organisaties die (commerciele) email of nieuwsbrieven verzenden absoluut een must. Kunnen het zich m.i. ook niet permiteren om dit soort fouten te maken. Voor de wat kleinere organisaties of individuen die niet regelmatig een mailing versturen is het een ander verhaal. Die maken immers nog steeds gebruik van Outlook (of vergelijkbaar programma).


    23 augustus 2005 om 20:08
    Roy Huiskes – chapter42

    @bas, omdat die mensen hun software proberen te pluggen in comments 😉 verder ben ik het helemaal met je eens, op het budget gedeelte na dan 😉


    23 augustus 2005 om 20:09
    Roy Huiskes – chapter42

    ik zag het later dat het niet van jou was, sorry.


    24 augustus 2005 om 03:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!