Nieuwe media vrezen EU

25 augustus 2005, 10:32

Moet eerlijk zeggen dat ik het gemist heb maar volgens ReclameWeek wil de Europese Commissie vanaf 2010 beperkingen opleggen aan het gebruik van nieuwe reclamemedia als internet, mobiele telefonie en video-on-demand terwijl brancheverenigingen pleiten voor zelf-regulering.

In ReclameWeek geven Chantal Verweij (voorzitter Vea E-com), Peter Wiegman (Stichting Internet Reclame) en Igor Beuker (voorzitter IAB) een korte reactie op deze ontwikkelingen. Alleen Igor Beuker zegt dat hij geen reactie kan geven omdat hij de regels nog niet inhoudelijk kent.

Weet iemand meer van deze ontwikkelingen en over welke regels hebben we het eigenlijk? Peter?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Aha, daar komt het dus vandaan. Niet dat ik er nu veel wijzer van wordt maar ik weet nu in ieder geval dat er iets over in Media Week heeft gestaan. Nu nog weten wat er precies heeft gestaan want ook Dutch Cowboys geeft geen duidelijkheid over de regels die gaan komen.


    25 augustus 2005 om 16:07
    Fred Zelders

    Weet je zeker dat er stond “beperkingen opleggen aan het gebruik van nieuwe reclamemedia als internet, mobiele telefonie en video-on-demand” ???

    Stond er soms niet toevallig ‘geen beperkingen opleggen … ‘?

    Dat is toch niet te geloven?

    Typisch iets van de vorige eeuw.


    25 augustus 2005 om 17:39
    loket

    EU=beperking, ook in dit geval.


    25 augustus 2005 om 17:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!