Digitale media in 2010
Analisten voorspellen dat er in 2010 1,3 miljard internetgebruikers en 2 miljard mobiele bellers zijn. Grove schattingen want niemand weet exact hoe over 5 jaar het medialandschap er uit ziet.
Naar aanleiding van de cursus Media meets Mobile, waar ik werd gewezen op VISION 2010, een video waarin de visie van NTT DoCoMo op de toekomst, heb ik een overzicht gemaakt van de diverse onderzoeken en rapporten die een beeld schetsen van het medialandschap in 2010.
http://www.carnegie.org/pdf/AbandoningTheNews.ppt
Blabla
#1 Broadband Changes Everything
#2 Media use (especially television) has shown profound change
#3 Internet is the most important source of information (for Internet users)
#4 Reliability and credibility of media varies greatly based on source and in different countries
– The advantages of experience will disappear
– Much Internet time will move to ?down time? and number of hours on-line will shrink and mean less and less
– Internet users will reach television levels, but in 2030 not 2010 (most of those who want to be on-line are)
– Push back from most advanced users (E-nuff already)
– Surprising amount Internet use will move to mobile
http://www.nttdocomo.com/vision2010/
Powerpoints
Hybridmedia in Japan 2005
http://www.mediacenter.org/05/crossplatform/cole_jeff.ppt
Surveying the Digital Future: The Impact of the Internet
Zie ook:
http://www.mediacenter.org/05/crossplatform/presentations/
Center for the digital future:
http://www.digitalcenter.org/downloads/DigitalFutureReport-Year4-2004.pdf
Zie ook:
http://www.mediafact.nl/comments.php?id=5521_0_1_0_C
The IPv6 Road to uncharted territories of revenue opportunities
http://www.lfm-nrw.de/downloads/6trans-praes-stuk.ppt
White Paper Television 3.0
http://publications.mediapost.com/index.cfm?fuseaction=Articles.showArticle&art_aid=19912
Digital Media At The ‘Tipping Point’
Percentage Of Media That Will Be Digital
2007: 50%
2010: 66%
2020: 80%
http://www.kpmg.nl/site.asp?id=40962
De uitgever aan het woord
Boosting Returns on Marketing Investment
http://www.cfo.com/article.cfm/4032484/c_2984284/?f=archives