Who cares about MTV anymore?
MySpace.com: opgericht in 2003 met inmiddels 27 miljoen members die gemiddeld 1 uur en 43 minuten op de site blijven. In april Google gepasseerd in aantal pageviews, 400% groei sinds begin 2005 en verkocht voor 580 miljoen dollar. Bijzonder mooie resultaten voor een social networkingsite.
De New York Times heeft een artikel over het succes van MySpace.com. Op de veelgestelde vraag van nieuwe bands “How are you going to get me on MTV?” reageert de 29-jarige Tom Anderson, ??n van de oprichters van MySpace.com met:
“They don’t quite get it, and I’m only starting to get it myself. We’ve got our 26 million, with a lot more people logging in each day. It’s kind of like, who cares about MTV anymore?”
Ik zit nu ruim een maand op Myspace en ondanks dat ik ramgek wordt van al die verschillende myspaces, begrijp ik wel waarom het zo succesvol is (vooral bij de rap en hiphop-generatie in SoCa). Myspace zit overal met haar samenwerkingen – muziekevents, uitgaansgelegenheden (ze sponsoren zelfs de go go dancers!) , tijdschriften, universiteiten, etc. Jongeren in LA ontkomen niet aan Myspace terwijl ze alleen maar de knop van de tv hoeven te zoeken om MTV uit te zetten.