Wat is de strategie van Geenstijl?
Met belangstelling volgen we al een tijdje de commerciele ontwikkelingen van ‘weblog’ Geenstijl. Nadat bekend werd dat Geenstijl ging samenwerken met het nieuwe advertentienetwerk Adfactor volgden al snel de lancering van een nieuwsportaal en een businessblog. Recentelijk lekte uit dat men binnenkort start met een gamesite. Volgens het persbericht (pdf) dat kort daarna volgde, wordt gamert.nl op 3 oktober gelanceerd (Sony als hoofdsponsor?).
Maar er is meer aan de hand bij Geenstijl. Uit een reactie op dit weblog blijkt dat Geenstijl op dit moment De Telegraaf- medewerkers aan het scholen is in het gebruik van weblogs. En alsof dat niet genoeg is hoorde ik afgelopen week in de wandelgangen dat, in de aanloop naar de Olympische winterspelen, Geenstijl samen met/voor TVM werkt aan een schaatsblog.
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat nu de strategie is van Geenstijl. Wel duidelijk is dat er inmiddels een aardige inkomstenstroom is. Ben benieuwd wanneer Geenstijl Media een feit is…