Blogs actief benut als promotiekanaal voor televisieprogramma’s
Volgens MediaPost is er de afgelopen maanden een duidelijke tendens waarneembaar dat de TV-stations de blogosphere benutten voor het promoten van televisieprogramma’s, zoals bijvoorbeeld “Sex and the City”. Daar waar voorheen primair het televisiestation, en secundair print, als promotiekanaal werd benut, laten de weblogs nu hun toegevoegde waarde duidelijk gelden.
De goedkope advertentiekosten in relatie tot het bereik, de wijze waarop de promotie specifiek gericht kan worden op de verwachte kijkersgroepen en het hierbinnen bereiken van de zogenaamde ‘opinieleiders’ respectievelijk het ‘opiniegevoelig publiek’, zijn de belangrijkste beweegredenen. Koppel dit aan het zichzelf verpreidende karakter van de blogosphere en de ingredi?nten voor succes zijn voorhanden.
Enige cases in Nederland al beschikbaar?
Ik verwacht binnenkort dat weblogcommunities als punt.nl en-of web-log.nl skins aan gaan bieden die je over je weblog kunt gooien als je BB fan bent of “Sex and the City”
Wij zijn dat zeker van plan. (punt.nl)
Ik stelde het ook al voor aan Talpa. (Per email weliswaar maar niets meer van gehoord… )
Koppel dit aan het zichzelf verpreidende karakter van de blogosphere en de ingrediënten voor succes zijn voorhanden.
….
Kortom, er ligt dus nog een aanzienlijk potentieel. Nu de adverteerders nog 😉
Dat bestaat al, kijk maar eens op fanvanroel.web-log.nl Dit is een blog over BB Roel.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!