Blogs actief benut als promotiekanaal voor televisieprogramma’s

16 september 2005, 09:32

Volgens MediaPost is er de afgelopen maanden een duidelijke tendens waarneembaar dat de TV-stations de blogosphere benutten voor het promoten van televisieprogramma’s, zoals bijvoorbeeld “Sex and the City”. Daar waar voorheen primair het televisiestation, en secundair print, als promotiekanaal werd benut, laten de weblogs nu hun toegevoegde waarde duidelijk gelden.

De goedkope advertentiekosten in relatie tot het bereik, de wijze waarop de promotie specifiek gericht kan worden op de verwachte kijkersgroepen en het hierbinnen bereiken van de zogenaamde ‘opinieleiders’ respectievelijk het ‘opiniegevoelig publiek’, zijn de belangrijkste beweegredenen. Koppel dit aan het zichzelf verpreidende karakter van de blogosphere en de ingredi?nten voor succes zijn voorhanden.

Enige cases in Nederland al beschikbaar?

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

4 Reacties

    henkjan

    Ik verwacht binnenkort dat weblogcommunities als punt.nl en-of web-log.nl skins aan gaan bieden die je over je weblog kunt gooien als je BB fan bent of “Sex and the City”

    Wij zijn dat zeker van plan. (punt.nl)

    Ik stelde het ook al voor aan Talpa. (Per email weliswaar maar niets meer van gehoord… )


    16 september 2005 om 11:29
    henkjan

    Koppel dit aan het zichzelf verpreidende karakter van de blogosphere en de ingrediënten voor succes zijn voorhanden.

    ….


    16 september 2005 om 11:30
    Edwin Duys

    Kortom, er ligt dus nog een aanzienlijk potentieel. Nu de adverteerders nog 😉


    16 september 2005 om 15:37
    Joost

    Dat bestaat al, kijk maar eens op fanvanroel.web-log.nl Dit is een blog over BB Roel.


    20 september 2005 om 10:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!