Buzzer: de macht van je mening
The New, new Thing in de wereld van marketing is onlosmakelijk verbonden met de oudste vorm van marketing. Word of Mouth, mond-tot-mond of kortweg WoM. De uitwisseling van eerlijke meningen tussen consumenten is de krachtigste beinvloeder van koopgedrag aldus Willem Sodderland van Buzzer in een column op Frankwatching.
Prima column en eindelijk eens een Nederlandse weblog dat zich richt op deze vorm van marketing. Nu nog een RSS-feed 😉
Sure. Het antwoord is ja en nee. Ik ben al jaren betrokken bij verschillende startups die vernieuwende producten lanceerden. Bij dat soort bedrijven gebruik je vaak de eerste gebruikers als ambassadeurs. Dat begon steeds structurelere vormen aan te nemen (richting WoM Marketing). Begin 2004 zag ik wat Bzzagent aan het doen was, en dat heeft me geinspireerd en nieuwe ideeen gegeven voor de praktische uitvoering. Begin dit jaar zat ik met Dave Balter om de tafel om een samenwerking te bespreken, maar ik heb uiteindelijk besloten om het zelf te doen. Er zaten wel verschillen in hoe we dingen zagen. Ter illustratie: Dave komt uit de loyalty marketing, ik uit de innovatie, productontwikkeling hoek. Vandaar dat je bij Bzzagent punten verdient die je kan uitgeven aan producten, bij ons werkt dat anders. Maar we hebben af en toe contact en volgen elkaar.