Lycos start met emo-bloggen

20 oktober 2005, 19:37

Lycos start met emo-bloggenEen nieuwe weblog-dienst, waar bezoekers blogs kiezen die aansluiten bij hun stemming: dat is een korte omschrijving van Jubiiblog, waarvan Lycos gisteren de beta-versie heeft geintroduceerd.

Met het (gratis) Jubiiblog speelt Lycos in op wat een community volgens eigen zeggen het liefste doet: emoties uiten. Door zogenaamde ‘moodblogs’ zorgen de Jubiibloggers ervoor dat de stemming in de Community wordt aangegeven. Dit gebeurt door bij iedere plaatsing van een tekst op het online journaal een bepaalde stemming toe te voegen. De stemmingen van de laatste 100 berichten worden op de homepage samengevat door de Mood-o-Meter, waarmee je tevens door de betreffende blogs kan browsen.

Lycos ziet zichzelf niet als een nieuwe speler op de weblogmarkt; wel wil het bedrijf met deze dienst inspelen op de sterke ontwikkeling van sociaal netwerken. De gebruiker kan een weblog op de bekende manier gebruiken, maar kan daarnaast ook een weblogger met dezelfde stemming vinden om direct mee te communiceren. Dit dankzij het overzicht van de verschillende stemmingen in de community.

“Uit onderzoek binnen onze eerder ontwikkelde community services blijkt dat mensen zich het meest bezig houden met het uitwisselen van emoties als ze communiceren op het Internet: Wat heeft me vandaag geirriteerd, wat vond ik leuk, welke mening heb ik over een bepaald onderwerp? De Jubiiblog is een eenvoudig, onderwerpgericht platform om je mening te laten zien. Onze benadering van mood weblogs, zorgt ervoor dat er veel uitwisseling is tussen de webloggers,” aldus Lycos.

Gebruikers hebben 50 MB tot hun beschikking om teksten en foto?s online te plaatsen. De huidige beta versie van de Jubiiblog zal doorlopend in ontwikkeling blijven op basis van feedback van de gebruikers.

Uiteraard zelf ook even getest. Begrijp eerlijk gezegd nog niet welke richting Lycos op wil met social networks. Volgens mij is Jubbiblog niet gebaseerd op het Planet-netwerk.

Bron:

http://www.computeridee.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Laurens

    Wat mij betreft mag die blog-hype wel eens afgelopen zijn.


    21 oktober 2005 om 06:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!