Holland Casino en open source marketing

20 oktober 2005, 20:21

6pack.tv:

(…) Wij van 6pack zijn nu op zoek naar jonge mensen (25 en 30 jaar) in heel Nederland die een concept willen verzinnen en uitwerken. Op welke manier denk jij dat Holland Casino mensen kan enthousiasmeren om hun zaterdagavond in de Downtown Experience door te brengen. Gedacht moet worden aan: inrichting, sfeer, entertainment, horeca, fun-elementen, personeel en communicatie. In samenspraak met Holland Casino zal het beste voorstel gekozen en uitgewerkt worden. De winnaar krijgt 2000 euro en zijn of haar voorstel zal in Breda gerealiseerd worden. (…)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    venturo

    Niet helemaal open source. dDt is gewoon het model van sixpack. Het oude ‘kom maar op met je plannen’was leuker dan deze min of meer gescripte variant…


    21 oktober 2005 om 03:26
    media

    Albert, wat bedoel je met het oude ‘kom maar op met je plannen’?


    21 oktober 2005 om 05:26
    chi666

    Sixpack heeft altijd het principe gehanteerd dat mensen hun ideeën aanleveren en de beste worden uitgewerkt. Zo ook b.v. de oma´s reclame van DE als ik me niet vergis. Dit gaat alleen verder dan enkel een TV spotje, dit is meer experiance. Wel leuk en als Breda´enaar denk ik dat ik het eens ga bekijken als het zo ver is.


    21 oktober 2005 om 05:50
    venturo

    Marco zoals Bas zegt, het oude systeem was zonder vooraf bepaald onderwerp. Dit is een sponsor model….


    21 oktober 2005 om 06:19
    chi666

    @Albert, ik heb altijd getwijfelt over het ´zonder vooraf bepaald onderwerp´ ding. Volgens mij hadden ze die wel degelijk, maar werd er niet meteen een naam van een sponsor aan gekoppeld.


    21 oktober 2005 om 06:22
    Kjeld

    Hoezo hoe kom ik bijna voor niets aan het goedkoopste plan. Wat een goedkope tactiek zeg.

    Het is net Idols, er zit altijd wel iets bij, en je hebt het dan voor weinig.


    21 oktober 2005 om 07:26
    media

    Kjeld, blijkbaar wil de consument dit zelf ook graag. Het gaat ze dan niet alleen om het geld maar vooral om de kick om hun ideeen gerealiseerd te zien. Niets mis mee toch?


    21 oktober 2005 om 07:30
    nielsschultz

    Marco, volgens mij gaat het vooral om de kick van de KANS van de kick om je ideeen gerealiseerd te zien. En de kick dat er mensen naar jou ideeen kijken. Of ze die uiteindelijk gebruiken is naar mijn idee van ondergeschikt belang.


    21 oktober 2005 om 08:14
    chi666

    Het is inderdaad een ´hoe kom ik goedkoop aan een goed idee´, maar vergeet niet, men vind dit prachtig. Wat is er nu mooier dan je eigen idee realiteit zien worden? Voor heel veel mensen is dat dus totaal niet weggelegd.

    Het blijft vreemd dat zo weinigen uit deze mega bron van inspiratie putten, de wereld. Velen zullen bang zijn voor hun eigen positie natuurlijk, maar toch, blijft vreemd.


    21 oktober 2005 om 10:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!