Internetmarkt blijft groeien
Ondanks het feit dat de internethype voltooid verleden tijd is, heeft het medium internet wel degelijk toekomst. Uit gegevens van onderzoeksbureau Jupiter Research, onderdeel van CyberAtlas, blijkt dat de investeringen in online advertising de komende jaren gestaag zullen groeien.
In 2002 bedroegen deze investeringen 5,6 miljard dollar en dit bedrag zal in 2003 oplopen tot naar schatting 6,2 miljard dollar, een stijging van 7,4%. In 2007 zal de markt voor online-advertising zijn doorgegroeid tot circa 14 miljard dollar.
Hiermee is online-advertising, na advertising op de Spaanstalige televisie, het snelst groeiende advertentiesegment.Wat betreft het internetgebruik onder de bevolking, bestaan er binnen Europa grote verschillen. Nederland telt momenteel 6,8 miljoen internetaansluitingen op een bevolking van 16 miljoen mensen. Hiermee staat Nederland, samen met onder meer Groot-Brittannie en Zweden, in de top-5 van Europa. In de toekomstige EU-lidstaten ligt het internetgebruik nog veel lager en hier lijken dan ook goede perspectieven te liggen voor Nederlandse internet- en automatiseringsbedrijven.
Bron Marketing Tribune nr. 3, p. 21, 1 p. 18-02-2003