Meeting Blogads op Ad:tech New York

1 november 2005, 23:03

image Volgende week komt Ad:tech naar New York. Voor mij een reden om contact te zoeken met potenti?le partners die anders niet in de stad te vinden zijn. Zojuist heb ik dan ook even gebelt met Henry Copeland, oprichter van Blogads. Hij spreekt op Ad:tech New York over zijn blognetwerk en de succesfactoren van Blogvertising. Over de telefoon lichte hij al een tipje van de sluier op.

Hij stuurde mij enkele slides van zijn presentatie met voorbeelden van succesvolle campagnes. Helaas mag ik deze niet in circulatie laten gaan maar op zijn website staan ook diverse voorbeelden.

Op dit moment denkt Blogads nog niet aan actieve uitbreiding van hun blognetwerk in Europa. Blogads is nog niet toe aan vreemdtalige weblogs, simpelweg omdat ze nu pas net beginnen te begrijpen hoe ze het beste met Amerikaanse Blogvertising kunnen omgaan, aldus Copeland. Marco, het kan nog steeds ;-). Blogads heeft op dit moment wel een vestiging in Budapest voor Europese klanten. De afdeling daar, bestaande uit elf personen en Blogads moederbedrijf Pressflex.com is gegroeid vanuit Copeland?s vroegere (net)werk als journalist in Hongarije.

Via dit voorbeeld kwamen we op het onderwerp Podvertising. Ondanks de hoge iPod penetratie in de US ziet hij voorlopig nog geen markt in Podvertising. Blogads heeft tot nu toe voornamelijk dezelfde soort advertenties. Andere vormen van adverteren bied hij wel aan maar alleen als blogs het zelf beschikbaar stellen en adverteerders echt ge?nteresseerd zijn.

Henry Copeland zal op de eerste dag van Ad:tech spreken tijdens de Do It Yourself Ads sessie. Na zijn presentatie en het afwimpelen van enkele groupies heeft hij tijd vrijgemaakt voor een persoonlijk gesprek met 212Amsterdammers.

Sinds April 2007 ben ik weer terug in Nederland als Freelance Online Marketer na tweeenhalfjaar in New York gewerkt te hebben voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In mijn functie als Internet Manager adviseerde ik het NBTC op het gebied van online marketing en communicatie. De 21-talige(!) website Holland.com wordt in Nederland onderhouden maar vanuit 17 landen getarget op de verschillende doelgroepen per land. Zweedse studenten en Japanse zakenlui moeten allemaal uiteindelijk terecht kunnen op dezelfde website. Daarnaast worden er voor de Noord Amerikaanse markt websites en daarbijbehorende campagnes opgericht. In enkele gevallen wordt er samengewerkt met andere Bureaus voor Toerisme. Enkele van deze websites zijn: Trippist, Cool Capitals en Arts in Europe. Enkele noemenswaardige campagnes zijn: Bloggers in Amsterdam, Cool Capitals on Slate (artikel I Media Connection) en Discover your Holland (artikel Media Post) De nieuwste telg van de Amerikaanse tak van het NBTC is ook het laatste project waar ik voor het NBTC aan heb gewerkt: de Holland (2.0) website. Aan vorige functies als Strategist/Planner/Buyer/Analyst Interactive Media bij Media Contacts en IPAN coördinator van het kennisgebied Online Marketing heb ik veel kennis en een groot Nederlands netwerk overgehouden. In New York verbrede ik mijn kennis en netwerk tot ver over de Nederlandse grenzen en Web 1.0. Regelmatig bezoek ik events zoals de NY Tech Meetup en 212NYC en conferenties zoals AD:TECH waar ik tevens spreker en jurylid van ben geweest.

Categorie
Tags

3 Reacties

    paul

    Een persoonlijk gesprek met 212Amsterdammers…. Heb je nog tijd en plaats. Als oprichter van 212Amsterdam lijkt het mij wel leuk er bij te zijn :-)))) Ik ben er toch.


    2 november 2005 om 07:04
    media

    Bas en Paul, ik ben jaloers op jullie. Volgend jaar probeer ik er ook bij te zijn!

    Bas, wijs Copeland maar op blogads.nl en als ie niet snel is dan ga ik er zelf wat mee doen 😉

    In ieder geval heel veel succes en plezier volgende week en ik hoop dat je nog wat tijd over hebt om ons op de hoogte te houden (geld uiteraard ook voor Paul!)


    2 november 2005 om 07:20
    BasPaauw

    @ Paul, Natuurlijk ben je welkom er staat alleen nog maar een tijd vast. Heb je eventueel zin om af te spreken met leden van de 212NYC board of directors?

    @ Marco, Waarschijnlijk mis ik alle presentaties en zal ik me meer bezig houden met losse afspraken en netwerken. Ik zal Copeland wijzen op blogads.nl hij is inmiddels al bekend met marketingfacts.nl. Voor het gemak even omschreven als “the famous Dutch marketing weblog, winner of the Marketingsherpa Best non-English-Language Blog.”


    2 november 2005 om 14:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!