Ad:Tech – The future of search
Target advertising in zoekmachines – het aanbieden van specifieke advertenties per doelgroep – wordt de toekomst. De uitdaging is echter om eerst het vertrouwen van de online consument te winnen zodat de gegevens die nu beschikbaar zijn beter gebruikt kunnen worden. MSN AdCenter is slechts een voorproefje van wat er allemaal op ons afkomt.
Volgens John Battelle moeten de grote zoekmachines meer investeren om het vertrouwen van de consument (te blijven) winnen. We moeten af van 100 pagina lange user agreements en privacy statements die niemand leest en niemand begrijpt. De consument moet weten wat b.v. Google van ze weet en de consument moet dit “profiel” kunnen editen en deleten. Yahoo en Microsoft geven aan dat het winnen van het vertrouwen ook een van de grootste uitdagingen is.
Haico en ik hadden een hoge verwachtting voor deze sessie, die in de “Ball room” gehouden werd. Zeker gekeken naar het lijstje sprekers (o.a. John Battelle ) moest dit wel interessant worden. Helaas was het niveau van de sessie erg laag en werd er geen echt nieuwe informatie gegeven. Ook was de techniek dusdanig slecht dat we 10 minuten(!) moesten wachten totdat de powerpoint presentatie kon worden opgestart.
We hopen dat het niveau van de rest van de sessies beter wordt. De contacten die we hier op doen met onze amerikaanse concullega’s zijn zeer interessant. Erg leuk om met hun van gedachten te wisselen en te horen wat er hier allemaal speelt. Wat opvalt is dat we qua kennis in Nederland eigenlijk niet achterlopen, maar dat de adverteerders kant van de markt hier wel aanzienlijk volwassener is.
Gert-Jan, waaraan merk je dat de adverteers hier verder gevorderd zijn?
Ik neem aan dat “hier” de VS is en niet Nederland!?
@marco & eric: hier = VS
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!