Uitzendinggemist.nl krijgt STER-spotjes
Gebruikers van de site uitzendinggemist.nl moeten vanaf volgend jaar eerst een reclamefilmpje doorlopen voordat ze een herhaling van een tv-programma van de publieke omroepen kunnen bekijken. Dat meldde STER-directeur A. Buurman vandaag aldus Nu.nl.
In navolging van Talpa.tv die ook sinds een maand reclame toevoegen aan de filmpjes in het onderdeel “programma gemist”.
Je kon er op wachten natuurlijk. Uit commercieel oogpunt snap ik het wel, uit consument-oogpunt hoop ik dat partijen het meer gaan zoeken in het tonen van relevante advertenties *bij* de videostream in plaats van dat de consument op foie-gras-achtige wijze spotjes door de strot geduwd wordt.
Wat zou Seth Godin hiervan zeggen?
Dit is nou niet echt je “paarse koe vinden” (Seth Godin) ;).
Het lijkt mij idd zinvol om nou ook eens wat meer interactief en doelgroepgericht te adverteren ipv het bulk-karakter van televisie commercials. Inet is daar juist een mooi medium voor.
Streams zijn nu zelden zonder happeringen te bekijken, behalve op onchristelijke tijdstippen. Ik kan me niet voorstellen dat adverteerders hiermee akkoord gaan. Zou dit betekenen dat ze het geld investeren in infrastructuur?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!