Hoe ontwikkel je online een merk?

5 december 2005, 14:44

De Cassandra ParadoxOp 27 november is voor de eerste literaire thriller van de Nederlandse auteur Willem Asman, de website De Cassandra Paradox gelanceerd. Het gelijknamige boek verschijnt op 19 januari 2006, precies 53 dagen later.

De Cassandra Paradox verhaalt over de 53 dagen voorafgaand aan een terroristische aanslag. Aftellend naar de verschijningsdatum van het boek staan op de website drie?nvijftig sc?nes die soms wel, maar meestal niet in het boek te lezen zullen zijn. Bij iedere sc?ne hoort een uniek filmpje met een prikkelende uitspraak, een zin, een paradox. Filmpjes die elke dag op de site verschijnen, en door middel van een videocampagne op internet onder de aandacht worden gebracht. Zo verschijnen ze dagelijks via Zoomin.tv voorafgaand aan nieuws-berichten op o.a. de sites van de Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl.

De campagne is een gezamenlijk initiatief van De Bezige Bij, Hemels van der Hart en Zoomin.tv om te onderzoeken in hoeverre het mogelijk is on line een merk te ontwikkelen. Gedurende het traject wordt het effect nauwlettend gemeten en wordt naar aanleiding van de resultaten bijgestuurd, zowel op de site als wat betreft het soort nieuwsberichten waar de filmpjes aan vooraf gaan.

Op de site leest de bezoeker het verhaal van de dag, kan hij zich abonneren op de Sneak Preview, waarmee hij wekelijks per e-mail op de hoogte gehouden wordt van de ontwikkelingen van de afgelopen week. En hij kan intekenen op een gesigneerd exemplaar van het boek.

Leuke campagne, ben benieuwd naar de resultaten straks in januari!

Bron: Hemels van der Hart

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Pieter Hemels

    Hoeveel mensen zullen klikken op een banner die hoort bij een filmpje over een nieuw boek, dat pas over 2 maanden uitkomt, van een vostrekt nog onbekende auteur?

    De campagne draait nu een week en de eerste resultaten zijn opmerkelijk: ruim 1,3 %. We hebben bijna 1.000 bezoekers voorbij zien komen op de site, de Telegraaf lezers zijn bijna 2 x zo nieuwsgierig naar dit boek als Nu.nl bezoekers, de providers als @home scoren het hoogste interesse niveau. We houden je op de hoogte hoe het zich ontwikkelt.


    6 december 2005 om 15:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!