Gratis actuele nieuwsvideo’s via Reuters.

21 december 2005, 12:26

Via een partnership met Brightcove is Reuters een proef gestart met het gratis aanbieden van videomateriaal. Via een affiliateprogramma kunnen sites een videoplayer integreren in hun site en op deze wijze videomateriaal van Reuters aanbieden aan hun bezoekers. Gedurende de dag zullen verschillende videofilmpjes worden getoond met nieuws vanuit de hele wereld. Gedurende de proef is dit geheel gratis, maar Reuters kan rondom de nieuwsuitzendingen advertenties tonen.

Reuters legt hiermee een compleet nieuwe distributiekanaal aan; Leverde ze tot voorkort enkel aan de grotere mediapartijen, nu gaan ze ook beheerders van kleine(re) sites bedienen. Inkomsten hoopt men te verkrijgen via advertenties in de video’s en abonnementsgelden.

Voorbeeld van

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!