Letterpret met Farm Frites

4 januari 2006, 10:30

Letterpret met Farm FritesAls onderdeel van haar nieuwe internetstrategie heeft Farm Frites een campagne gelanceerd voor het diepvriesproduct Letterpret in samenwerking met Medialand.nl. Centraal in de campagne, die het gehele jaar loopt, staan 26 spelletjes die elk beginnen met een letter uit het alfabet. Het eerste spel genaamd Aardappelplons, is inmiddels van start gegaan op farmfritesgames.nl.

Naast zoekmachine-marketing, bannering, sponsoring van websites wordt ook affiliate marketing ingezet bij de campagne; Retailers wordt de mogelijkheid geboden het spel op te nemen binnen hun eigen site met toevoeging van hun eigen logo. Farm Frites hoopt op deze wijze belangrijke retailers aan zich te kunnen binden. Tot slot wordt intensief samengewerkt met Nickelodeon.nl.

Nieuwe strategie

Farm Frites stelt in het persbericht dat internet het belangrijkste communicatiekanaal is geworden. Erik van Vonderen (ad interim business development manager Farm Frites) “In het verleden communiceerde Farm Frites via de traditionele massa communicatiemiddelen. Het inzetten van een allesomvattende interactieve communicatiemix, maakt het mogelijk om op een sympathieke manier te communiceren met onze doelgroepen. Ook zijn de effecten van de campagne goed meetbaar. Tevens kan de campagne indien noodzakelijk snel en flexibel worden bijgestuurd. Farm Frites verwacht dan ook veel van de nieuwe internetstrategie die aansluit op het innovatieve karakter van het bedrijf”.

Op dit moment levert een search op letterpret in Google op de 58-ste plaats een relatie met letterpret van Farm Frites op via een link naar vrouwonline.nl en is het domein letterpret.nl vermoedelijk niet in handen van Farm Frites. Ik ben benieuwd, gezien de inspanningen en periodieke lancering van nieuwe games, hoe de situatie over een jaar is.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!