RSS in elk businessplan?

9 januari 2006, 06:10

David Hornik, een van de investeerders in SixApart, zegt in een interview met Emerce het volgende: “Bijna ieder businessplan dat ik vandaag de dag voorbij zie komen, heeft RSS op ??n af andere manier opgenomen. Ik verwacht dat bloggen h?t communicatie-platform van de toekomst zal zijn, RSS is daar een vanzelfsprekend onderdeel in.”

Het is duidelijk dat Hornik gelooft in RSS en hij verbaast zich dan ook over de terughoudendheid van Nederlandse Venture Capitalists als het gaat om RSS. Ben benieuwd waar hij deze mening op baseert? Welke Nederlandse Venture Capitalists heeft hij dan gesproken? Iemand?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    marcvg

    RSS wordt (te) vaak genoemd in combinatie met bloggen. Wat mij betreft een onderwaardering voor het medium.

    Feitelijk hebben die twee niets met elkaar te maken.


    9 januari 2006 om 11:33
    Bas Brand

    @ marcvq: Hele terechte opmerking.

    Internet kretologie komt helaas niet verder dan website, weblog en google.

    Ondanks de hoge populariteit kijken nog veel mensen je glazig aan als je ‘er-es-es’ noemt als een van de mogelijkheden om informatie te presenteren of een product te marketen.

    Wie heeft Hornik gesproken? Hopelijk niemand… hier liggen kansen!


    9 januari 2006 om 15:34
    Jessica

    ik vraag me sterk af of de mensen achter die businessplannen ook snappen wat ze er mee willen. rss lijkt net als internet in het begin vaak meer een doel dan een middel te zijn. zonde van de mogelijkheden!


    10 januari 2006 om 07:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!