Talpa scoort op internet

11 januari 2006, 15:58

Broadcast Magazine (via match2knowledge.nl):

Sinds de start van Talpa heeft de website www.talpa.tv al 150 miljoen pageviews gescoord. Op gemiddelde dagen heeft Talpa 1,3 miljoen views en op piekdagen soms meer dan 2 miljoen. De website kent dagelijks 100-150.000 unieke bezoekers. Opmerkelijk is dat er 500.000 streamrequests per dag zijn, wat zou inhouden dat gemiddelde bezoekers vaak 5 of meer streams zien. De gemiddelde kijktijd van de gratis Big Brother-streams bedraagt 40 minuten. Ook op Teletekst (Talpa Text) scoort Talpa goed met 2 miljoen unieke kijkers per maand. Populair zijn het ANP-nieuws, het voetbal-nieuws en Vanavond op Talpa.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Koen

    Goede zet van Talpa om (bijna) alle programma’s online beschikbaar te maken. Ik maak er zelf ook regelmatig gebruik van. Helaas worden sommige programma’s pas na een paar dagen online gezet.


    11 januari 2006 om 20:01
    Dave

    Ik geloof helemaal niets van deze getallen, wie wel ?


    11 januari 2006 om 20:22
    Eric L.

    “Ook op Teletekst (Talpa Text) scoort Talpa goed met 2 miljoen unieke kijkers per maand”

    Dit is door 1 ding veroorzaakt: Het niet uitgeven van het programma schema aan tvgidsen (tvgids.nl) hierdoor ging iedereen naar teltext om te kijken hoe laat hun programma begon.

    Nu is alles bekend dus het zal de komende tijd wel gaan dalen.


    11 januari 2006 om 20:57
    Daan

    Programmagids wordt veel geraadpleegd en vervolgens kijkt er niemand?? 🙂


    12 januari 2006 om 08:38
    venturo

    Beste Eric L. Aantal geraadpleegde teletekstpagina’s van Talpa groeit nog steeds.


    12 januari 2006 om 08:57
    Eric L.

    @Albert, Ik heb die cijfers niet dus kan je er niks over vertellen. Zo als ik al zei is het een aanname dat de kijkcijfers omlaag gaan.

    Blijft dus goeie marketing om alleen op je eigen kanalen je uitzendprogramma te uiten.


    12 januari 2006 om 19:24
    venturo

    @ Eric ik heb die wel en kan je verzekeren dat de zender van onder af wordt opgebouwd. Bricks and mortar… Een goede website en nuttige teletekst zijn ook bouwstenen.


    13 januari 2006 om 08:29
    Eric L.

    @Albert het lijkt net als of je denkt dat ik jullie aanpak niet goed vind.

    Mijn post ging er om waarom oa teletext zeker in het begin z’n succes was en probeer dat eens te weer leggen.

    Dat ze de “kijker” vast houden had ik persoonlijk niet verwacht.


    13 januari 2006 om 11:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!