Wisseling van de macht
Nee, dit keer niet over het boek Wisseling van de macht van Cor Molenaar waar ik dit weekend naar verwees. Dit keer over de mogelijke invloed van populaire weblogs op de zoekresultaten van nieuwe producten en diensten.
Over wisseling van de macht gesproken!
ze staan nu op 1… 😐
Bij mij staat upstream nog wel op de eerste plaats. Mooie case!
Wat mij opvalt is de in bestedingscijfers geringe wisseling van de macht al lezend op een ander bericht van Marketingfacts. Even uit mijn hoofd groeien below the line bestedingen met ruim 7% en above the line met toch nog 5%. Had zelf verwacht dat de bestedingen aan interactieve media veel harder groeien en dat de bestedingen aan massamedia zouden dalen. Kan iemand dat verklaren?
Personalised search aanstaan?
David, bij mij staan ze nog steeds op 2 maar ik verbaas me bij Google nergens meer over. Ik merk steeds vaker dat het resultaat afhangt vanaf welke locatie je inlogt. Ik heb in ieder geval geen personalised search aan staan.
Karel, met een paar sites die een PageRank van 6 of 7 hebben is het een fluitje van een cent om ook voor jou boek op de eerste plaats te komen 😉
De jeugd van tegenwoordig. Zit net je nieuwe site te testen en jij loopt grapjes te verkopen. Tja, werkpaarden en luxepaarden he? 🙂
@ Marco – Jou dus ook opgevallen; thuis heb ik andere resulaten, maar heb je ook wel eens opera, explorer, firefox, et cetera resulaten vergeleken? Daar zie je dezelfde verschillen terugkomen in resultaten. Er zal wel een verklaring voor zijn, maar ben hem nog niet tegengekomen (en heb zelf nog niet gezocht ernaar. Ben wel benieuwd hoe dat nu zit.
Dat verklaart toch niet dat het over langere tijd (weken) per locatie en op dezelfde locatie per browser verschilt?
Ook leuk dat zibb met het boek van Molenaar hoger eindigt in de resultaten dan de online boekhandel waar zibb het vandaan haalt: managementboek.nl.
Goedkoop voor managementboek lijkt me, als je partners investeren in SEO.
@schief
Dat er over langere tijd verschillen optreden is in principe logisch, zoekresultaten wisselen immers dagelijks.
Het verschil tussen browsers wordt puur veroorzaakt doordat je met een ander datacenter van Google verbonden bent. Verschillende browsers kunnen met verschillende datacenters verbonden worden, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van een toolbar.
@ Jochem – Dat bedoel ik niet met ‘over langere tijd verschillen’, ik doelde daarmee op de verschillen op verschillende locaties, die over langere tijd blijven bestaan of zelfs in omgekeerde richting bewegen.
De broswerverschillen bewgrijp ik toch ook nog niet, maar het is net als een auto met een probleem; als je bij de garage komt, is het weg. Alle resulaten zijn bij mij nu wel gelijk 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!