Deze weblog komt in de marketingboeken…

24 januari 2006, 21:14

McDonalds opent een weblog. Niet zomaar een weblog, maar eentje over corporate responsibilty. Zoals zij zelf schrijven: Perspectives on McDonald?s aspirations, activities, and challenges as we work to make a difference on corporate social responsibility issues that matter. Wat hieraan bijzonder is,

is het feit dat McDonalds een van de bedrijven is, die het meest onder vuur liggen van onder meer anti-globalisten. Lees No Logo, Adbusters of bezoek een van de vele sites die kritiek hebben op McDonalds, en je begrijpt dat het moedig is van McDonalds om deze stap te zetten. Bij mijn weten is dit ook de eerste grote organisatie met een schare publieke tegenstanders die op deze wijze een dialoog aangaat.

Mijn voorspelling: dit gaat of heel goed (echte dialoog & transparantie) of heel fout (weblog is over paar maanden verdwenen). Ik hoop het eerste.

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Max

    Volgens mij heeft de Marketingfacts gisteravond een feestje gehad, te zien aan de taalvouten her en der 😉


    25 januari 2006 om 07:10
    media

    Je bent wel erg scherp vanochtend Max; maar moet je teleurstellen, we hebben gisteren geen Marketingfactsfeestje gehad. Sterker nog, we zijn druk aan het werk om de nieuwe site binnenkort te kunnen lanceren.


    25 januari 2006 om 07:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!