Triple Play: a whole different ball game

25 januari 2006, 07:13

PC- en internetgebruik Nederlandse huishoudens (bron: KPMG, januari 2006)

De marktspelers (telco’s en kabelmaatschappijen) op de markt voor Triple Play kondigen de ene na de andere stap aan in de opmars om het one stop shoppen mogelijk te maken voor de consument. Wat opvalt is dat de techniek vaak de meeste aandacht krijgt bij het promoten van Triple Play. Niet verwonderlijk want de technologie (o.a. IP) is de basis voor het kunnen aanbieden van Triple Play. Vraag is of de gemiddelde consument warm loopt voor Triple Play?

Om dit in kaart te brengen heeft KPMG in samenwerking met TNS NIPO een consumenten-onderzoek uitgevoerd in Nederland. De resultaten zijn gepubliceerd in het rapport Triple Play: a whole different ball game. Een interessante publicatie omdat met name de consument als invalshoek is gekozen en de betrokken organisaties zelf via interviews hun visie op deze ontwikkeling hebben kunnen geven.

Ik heb het rapport dit weekend aangevraagd en gisteren ontvangen (nog niet alle details gelezen). Bovenstaande tabel alvast over-genomen omdat het een beeld geeft van de PC- en internetpenetratie in de Nederlandse huishoudens.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    En ja ik weet dat als je alle smalband en breedbands bij elkaar optelt dat het totaal in de tabel niet klopt (waarschijnlijk een fout in het rapport).


    25 januari 2006 om 06:15
    loket

    Kan dat verschil ‘mobile’ zijn of valt dat onder smal/breedband?


    26 januari 2006 om 08:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!