Triple Play: a whole different ball game
De marktspelers (telco’s en kabelmaatschappijen) op de markt voor Triple Play kondigen de ene na de andere stap aan in de opmars om het one stop shoppen mogelijk te maken voor de consument. Wat opvalt is dat de techniek vaak de meeste aandacht krijgt bij het promoten van Triple Play. Niet verwonderlijk want de technologie (o.a. IP) is de basis voor het kunnen aanbieden van Triple Play. Vraag is of de gemiddelde consument warm loopt voor Triple Play?
Om dit in kaart te brengen heeft KPMG in samenwerking met TNS NIPO een consumenten-onderzoek uitgevoerd in Nederland. De resultaten zijn gepubliceerd in het rapport Triple Play: a whole different ball game. Een interessante publicatie omdat met name de consument als invalshoek is gekozen en de betrokken organisaties zelf via interviews hun visie op deze ontwikkeling hebben kunnen geven.
Ik heb het rapport dit weekend aangevraagd en gisteren ontvangen (nog niet alle details gelezen). Bovenstaande tabel alvast over-genomen omdat het een beeld geeft van de PC- en internetpenetratie in de Nederlandse huishoudens.
En ja ik weet dat als je alle smalband en breedbands bij elkaar optelt dat het totaal in de tabel niet klopt (waarschijnlijk een fout in het rapport).
Kan dat verschil ‘mobile’ zijn of valt dat onder smal/breedband?