Monsterboard.nl opnieuw in de fout
Monsterboard.nl blijkt ook dit jaar weer de bekendste vacaturesite. Een onderzoek van TNS/NIPO wijst uit dat driekwart van de Nederlanders de site kent, tegen 56% voor Nationalevacaturebank.nl. Opvallend is dat Monsterboard deze partij in een persbericht net als vorig jaar foutief – en meerdere malen – aanspreekt met Vacaturebank.nl. Dat is echter een totaal andere en aanzienlijk minder grote vacaturesite.
Stoot Monsterboard.nl zich tweemaal aan dezelfde steen of nemen ze hun grootste concurrent bewust niet serieus? Het lijkt er met deze herhaling op dat Monsterboard een erg kinderachtig spelletje speelt. Of zou de marketingafdeling gewoon grandioos aan liggen te klooien?
Dat is gewoon bewust.
Inderdaad, erg kinderachtig van Monsterboard. Je zou zeggen, dat heeft die jongen toch helemaal niet nodig!
Of is het een typisch gevalletje copy/paste?
In het persbericht wordt duidelijk verwezen naar de spontane bekendheid oftewel ‘Welke vacaturesites ken je’. Hierbij noemen mensen blijkbaar vaker Vacaturebank dan Nationale Vacaturebank. De Vacaturebank is een partij die in vele onderzoeken terugkomt en op een heel slimme manier meelift op zijn nationale broeder. Kortom er is niets foutiefs en kinderachtigs aan!
Sterker nog: Vacaturebank.nl ontvangt zelfs relatiegeschenken die bedoeld zijn voor Nationale Vacaturebank.nl! 🙂
ik kan mij nog goed herinneren dat toen in de tijd dat ik nog bij de NVB werkzaam was we aankwamen in london met het hele team en daar een dame ons stond op te wachten met een bordje vacaturebank.nl ipv nationalevacaturebank.nl 🙂
verder sluit ik me volledig aan bij merel-
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!