Zoek de Ferrari 360 via Google Earth
Fiat Italie heeft, in de aanloop naar de Olympische Winterspelen in Turijn, in samenwerking met Google Earth de Sedici Contest ontwikkeld waarbij de spelers via Google Earth op zoek moeten naar de sleutel tot de hoofdprijs:
Under the snows of Turin and the Olympic Valleys we have hidden the exclusive Pass to enjoy the thrill of the Ferrari 360 Experience and 4 Fiat Sedici cars. Use Google Earth to search the sites for the 2006 Olympic Winter Games, trust your luck and, from the points shown, choose the spot where one of the fantastic prizes up for grabs is hidden.
Om het spel te kunnen spelen moet je je eerst registreren en Google Earth installeren. Is dit eenmaal gedaan dan moet je op de link voor de Sedici Contest_Layer klikken waarmee Google Earth automatisch inzoomed op Turijn en de plaatsen waar straks de Olympische Spelen zullen plaatsvinden. Vervolgens moet je ??n van de plekken selecteren waar jij denkt dat de exclusieve sleutel is verborgen. Uiteraard heb ik het spel geprobeerd:
Thank you for taking part in the Sedici Contest. From this moment the point 440467 you have chosen is yours, and yours alone. Now all you have to do is wait until the end of the contest to see if you have won.
Nu maar wachten tot 31 maart om te zien of ik die Ferrari 360 heb gewonnen. Maar gezien het aantal mogelijke plekken waar de sleutels liggen is die kans niet echt groot. Leuk bedacht waarbij ik iets meer spelelement had verwacht (en een directe response, ik moet nu wachten tot eind maart) en waarbij ik het met Martina eens ben dat men iets meer had kunnen doen aan de vormgeving van de site.
Met dank aan Martina voor de tip!
Erg leuk idee, maar inderdaad: waarom hebben dat pasje niet gewoon ergens in zo’n Google Earth foto geshopt? Het is nu meer een gok- dan een zoekspelletje…
Ook niet echt doelgroep gefocust, trouwens. Dáárvoor hadden ze – hier in Nederland – die pasjes beter onder wat straatstenen in de PC Hooft kunnen verstoppen.
Hier ligt een uitdaging voor een andere adverteerder Carl. Ik zou zeggen, pak ‘m op!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!