Ilse media komt met zakelijke nieuwsportal Nu Z
Ik dacht eerlijk gezegd dat ze het volgende week pas naar buiten zouden brengen maar ik las vanmorgen de aankondiging al in de Adformatie. Ilse media wil nog deze maand een zakelijke nieuwsportal van Nu.nl openen onder de naam Nu Z.
Nu Z gaat nieuws brengen uit 20 verschillende branches (o.a. marketingcommunicatie). Een belangrijk deel van het nieuws op de site moet worden gevuld door webloggers. Ilse Media heeft daartoe bloggers benaderd uit de eigen weblogcommunity web-log.nl, beheerders van Startpaginadochters en mensen die in de betreffende branches werkzaam zijn. Ook Marketingfacts zal een bijdrage leveren aan Nu Z. En dan gaat of Adformatie of Bert Wiggers, o.a. verantwoordelijk voor NU.nl, in de fout. Ilse media heeft geen 25% belang in de weblog Mediafacts maar in Marketingfacts en daarmee sinds een half jaar een toegang tot een netwerk van zakelijke bloggers. Maar of dat nu de reden is waarom ilse media een belang heeft genomen in Marketingfacts zoals Adformatie suggereert, vraag ik me af.
Wat? Ga ik een bijdrage leveren aan Nu.Z? Laten we dan eerst even praten over de beloning.
Marco, heb je doorgegeven dat Feeder met een F is? Heb nog geen uitnodiging ontvangen namelijk. 🙂
In de Startpaginawereld was er veel verbazing een paar weken terug, omdat niemand precies begreep wat nu.nl/z van de startpaginabeheerders verwachtte.
Peter, voor zover ik weet zijn mensen op persoonlijke titel benaderd en heeft dit in principe niets te maken met web-log.nl, startpagina of bijv. marketingfacts. Er is alleen gebruik gemaakt van het netwerk om mensen te polsen of ze interesse hebben om mee te werken.
Wat je zegt, klopt helemaal, Marco 🙂
Toch nog niet zo gek, die ’traditionele’ media. 😉
Ik heb het bewuste bericht over Nu Z niet geschreven, maar het misspellen van Marketingfacts is gewoon een redactionele vergissing. Heeft misschien te maken met de Mediafact-url waar je net deze week afstand van hebt gedaan. Goede zet, dat zal verdere verwarring voorkomen!
Toch stap je wel erg makkelijk over de verwijzing naar het belang van Ilse in Marketingfacts heen, Marco: het blijkt dus zo te zijn dat Marketingfacts (jij in ieder geval) content gaat leveren aan NU.nl. Toch niet gek dat externen dat beschouwen als ‘part of the deal’?
@ Marco
Paul Molenaar schreef op 27 juni op zijn blog: ” Er liggen ook nog zoveel kansen: Nu.nl kan nog veel groter (of liever: dieper) groeien en daar willen we de volgende stappen dit najaar nog zetten. Hoef alleen maar iemand te vinden die die klus wil klaren.”
Nu…het ziet ernaar uit dat ze de mensen wel gevonden hebben of vinden….;-))
Marco, ik bedoelde de aangeschreven startpaginabeheerders. Zij begrepen de verwachtingen niet zo goed had ik het idee.
goh als je het zo leest lijkt het heel wat , maar het is toch gewoon rondpompen van informatie, je eigen output eronder en de braakbranche kan weer verder.
Nieuws is nieuw , daarom heet dat ook zo. journalistiek is een vak , data vergaderen is harken. U bent nog steeds het irri reclamebordje op de informatiesnelweg.
je kunt het feedo ,speedo of patatje met noemen , maar een virtuele Metro, haha..
En tot mijn grote verbazing is HRlog, voor zover mij bekend, nog niet benaderd voor het HR stuk van Nu Z, als dat er al is. 🙂 Een gemiste kans uiteraard.
Wel een goed initiatief overigens, Nu Z.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!