Ilse media komt met zakelijke nieuwsportal Nu Z

17 februari 2006, 06:03

Ilse media komt met zakelijke nieuwsportal Nu ZIk dacht eerlijk gezegd dat ze het volgende week pas naar buiten zouden brengen maar ik las vanmorgen de aankondiging al in de Adformatie. Ilse media wil nog deze maand een zakelijke nieuwsportal van Nu.nl openen onder de naam Nu Z.

Nu Z gaat nieuws brengen uit 20 verschillende branches (o.a. marketingcommunicatie). Een belangrijk deel van het nieuws op de site moet worden gevuld door webloggers. Ilse Media heeft daartoe bloggers benaderd uit de eigen weblogcommunity web-log.nl, beheerders van Startpaginadochters en mensen die in de betreffende branches werkzaam zijn. Ook Marketingfacts zal een bijdrage leveren aan Nu Z. En dan gaat of Adformatie of Bert Wiggers, o.a. verantwoordelijk voor NU.nl, in de fout. Ilse media heeft geen 25% belang in de weblog Mediafacts maar in Marketingfacts en daarmee sinds een half jaar een toegang tot een netwerk van zakelijke bloggers. Maar of dat nu de reden is waarom ilse media een belang heeft genomen in Marketingfacts zoals Adformatie suggereert, vraag ik me af.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    Anders

    Wat? Ga ik een bijdrage leveren aan Nu.Z? Laten we dan eerst even praten over de beloning.


    17 februari 2006 om 06:55
    Feeder

    Marco, heb je doorgegeven dat Feeder met een F is? Heb nog geen uitnodiging ontvangen namelijk. 🙂


    17 februari 2006 om 07:22
    pgarama

    In de Startpaginawereld was er veel verbazing een paar weken terug, omdat niemand precies begreep wat nu.nl/z van de startpaginabeheerders verwachtte.


    17 februari 2006 om 07:28
    media

    Peter, voor zover ik weet zijn mensen op persoonlijke titel benaderd en heeft dit in principe niets te maken met web-log.nl, startpagina of bijv. marketingfacts. Er is alleen gebruik gemaakt van het netwerk om mensen te polsen of ze interesse hebben om mee te werken.


    17 februari 2006 om 07:37
    Krijn

    Wat je zegt, klopt helemaal, Marco 🙂


    17 februari 2006 om 08:06
    jeroenmirck

    “(…) maar ik las vanmorgen de aankondiging in Adformatie”

    Toch nog niet zo gek, die ’traditionele’ media. 😉

    Ik heb het bewuste bericht over Nu Z niet geschreven, maar het misspellen van Marketingfacts is gewoon een redactionele vergissing. Heeft misschien te maken met de Mediafact-url waar je net deze week afstand van hebt gedaan. Goede zet, dat zal verdere verwarring voorkomen!

    Toch stap je wel erg makkelijk over de verwijzing naar het belang van Ilse in Marketingfacts heen, Marco: het blijkt dus zo te zijn dat Marketingfacts (jij in ieder geval) content gaat leveren aan NU.nl. Toch niet gek dat externen dat beschouwen als ‘part of the deal’?


    17 februari 2006 om 08:27
    Jacobien

    @ Marco

    Paul Molenaar schreef op 27 juni op zijn blog: ” Er liggen ook nog zoveel kansen: Nu.nl kan nog veel groter (of liever: dieper) groeien en daar willen we de volgende stappen dit najaar nog zetten. Hoef alleen maar iemand te vinden die die klus wil klaren.”

    Nu…het ziet ernaar uit dat ze de mensen wel gevonden hebben of vinden….;-))


    17 februari 2006 om 09:05
    pgarama

    Marco, ik bedoelde de aangeschreven startpaginabeheerders. Zij begrepen de verwachtingen niet zo goed had ik het idee.


    17 februari 2006 om 09:25
    Hemaworstje

    goh als je het zo leest lijkt het heel wat , maar het is toch gewoon rondpompen van informatie, je eigen output eronder en de braakbranche kan weer verder.

    Nieuws is nieuw , daarom heet dat ook zo. journalistiek is een vak , data vergaderen is harken. U bent nog steeds het irri reclamebordje op de informatiesnelweg.

    je kunt het feedo ,speedo of patatje met noemen , maar een virtuele Metro, haha..


    17 februari 2006 om 23:00
    chi666

    En tot mijn grote verbazing is HRlog, voor zover mij bekend, nog niet benaderd voor het HR stuk van Nu Z, als dat er al is. 🙂 Een gemiste kans uiteraard.

    Wel een goed initiatief overigens, Nu Z.


    18 februari 2006 om 10:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!