Marketing trends 2006

21 februari 2006, 21:22

The Magazine DM News brengt jaarlijks een blad uit genaamd “Outlook” met interviews en artikelen van (direct) marketers en hun visie en perspectieven over de ontwikkelingen die het komende jaar een belangrijke rol gaan spelen binnen (direct) marketing. Hieronder een aantal ontwikkelingen die betrekking hebben op interactieve marketing.

  • Buzz marketing zal groot worden
  • E-commerce zal meer om interactie draaien ipv transactie
  • Fusies en overnames van interactieve bureaus, zoekmachine marketing bureaus en email marketing bureaus zullen toenemen
  • Marketers zullen meer gebruik maken van internet voor branding
  • Google zal tegenwerking krijgen door concurrenten, media, overheid en Wall Street
  • Online uitgevers zullen meer content achter gesloten deuren houden
  • Blogs en door consumenten gegenereerde media zullen toenemen en verspreiden
  • Toename van breedband zal de manier van online adverteren drastisch veranderen
  • Het leveren van content (audio, video en tekst) zal een grotere rol gaan spelen binnen Apple
  • Content (audio, video en tekst) via kleine schermen zal toenemen en tegelijkertijd zal de verkoop van grote HDTV schermen toenemen
  • Zoekmachine, e-mail en PR zullen meer marketing budget krijgen
  • Walmarkt.com zal de Nr.1 online retailer worden en zal hiermee Amazon van deze positie stoten
  • B2B uitgevers zullen meer lezers en adverteerders verliezen aan het internet

Een gratis exemplaar van Outlook 2006 kan hier (pdf) worden gedownload.

Bron:

The Magazine DM News

Arash Rahmani
Digitaal strateeg bij Rahmani.nl

Als digitaal strateeg help ik organisaties om online meer groei te realiseren. Mijn eerste contact met online marketing was in 1994 toen ik mijn eigen BBS lanceerde en deze door middel van cd’s en andere BBS systemen ging promoten. Tegenwoordig focus ik me op digitaal strategie en informatiebeveiliging vanuit een breder perspectief. Ik geloof dat er één rode draad moet lopen door de offline en online activiteiten. Informatiebeveiliging dient onderdeel van de processen en cultuur te zijn. Helaas gebeurt dit nog steeds niet bij veel bedrijven.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Interessant rapport; leesvoer voor het komend weekend!


    21 februari 2006 om 22:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!