Van onbekend naar wereldberoemd in 14 filmpjes

27 februari 2006, 09:18

Pomme en Kelly – twee 15-jarige meisjes uit Nederland – zijn hard op weg om wereldberoemd te worden, met hun ‘vet leuke’ playback filmpjes. Ze plaatsen hun filmpjes op Google video, bloggen erover op WordPress en bereiken op die manier meer dan 30 duizend bezoekers per dag (met hun blog, het aantal bekijkers van de filmpjes ligt ongetwijfeld tientallen malen hoger).

Een mooi voorbeeld van de macht van ‘user generated content’. ‘t Zal me niet verbazen of die meisjes zijn binnenkort ook op de ‘old skool’ televisiebuis te bewonderen 😉

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

21 Reacties

    media

    Prachtig!


    27 februari 2006 om 09:41
    Hardcopy

    30.000 bezoekers per dag?

    Complimenten voor deze vorm van e-marketing!


    27 februari 2006 om 09:54
    Elise

    haha, zouden zij over een jaartje of 10 wellicht behoefte hebben aan een ontgoogle actie? 😉

    Maar inderdaad goede marketing! Dat is mij nog niet gelukt met mijn sites.


    27 februari 2006 om 10:18
    Gilles

    Ja geweldig he? Hahaha, ik kwam ze ook al een paar keer tegen…


    27 februari 2006 om 11:32
    jpschadde

    Was deze dames al een aantal keer tegen gekomen maar wist niet dat het Dutchies waren. Binnenkort bij Jensen ;)?


    27 februari 2006 om 11:34
    Kaspar

    Briljante dingen zijn soms zo voor de handliggend, maar oooh zo moelijk om te bedenken 🙁

    Hoe lang voor dat Brein roet in het eten gooit?


    27 februari 2006 om 11:45
    Simon

    Hehe. Grappig, ik denk er precies hetzelfde over en kwam ze vorige week al tegen. Ongelofelijk wat ze bereikt hebben op internet, ik bedoel, van zoveel pageviews kunnen de meeste mensen alleen dromen. 🙂

    Nog leuker is dat ze kunnen schrijven zonder raar gebruik van hoofdletters en cijfers… Ik bedoel, dat verwacht je tegenwoordig niet meer zo snel van twee meisjes van 15 die voor de webcam zitten… Ik niet, in ieder geval.

    Dus ja, ik ben impressed en fan. Want de filmpjes zijn nog leuk ook… =)


    27 februari 2006 om 13:18
    Jochem

    Leuk, leuk! Zal ik van de zomer ook zo beroemd worden ;)? (Zelfde concept hier namelijk, maar dan met andere soort filmpjes.)

    Maar weet iemand hoe ze dit bereikt hebben? Door niets te doen qua promotie lijkt het mij stug dat je een dergelijke hoeveelheid pageviews te pakken kan krijgen, daar moet toch wel wat achter zitten.

    Vraag me overigens af wie verder het ‘brein’ hierachter is, want de dames zien er niet uit alsof ze meer op de computer kunnen dan wat internetten en msn’en (en dat is een compliment, als je bedenkt dat ze dus wel meer wegwijs zijn op de computer!).

    Jochem


    28 februari 2006 om 05:35
    tsja

    nou Jochem,

    toevallig ken ik deze dames en weet ik dat er geen “brein” achter zit.

    ’t is begonnen als grap en ondertussen worden de filmpjes wereldwijd bejubeld en uiteraard gekopieerd.

    overigens kunnen de dames méér dan alleen msn-en.

    niet slecht toch, zonder enige vorm van reclame, en dat in nog geen 3 weken tijd…..

    tjsa


    28 februari 2006 om 06:36
    media

    Het is iets te makkelijk om te concluderen dat ze zonder enige vorm van reclame dit hebben bereikt. Dat zou namelijk betekenen dat de filmpjes nu nog door een handjevol vrienden en familieleden zou worden bekeken. Maw, iemand heeft PR gedaan voor de weblog en de filmpjes en deze o.a. aangemeld bij weblogs als Flabber. Eenmaal genoemd op een of meerdere grote weblogs dan gaat het hard, zeker als het niet landgebonden is zoals nu. Nationale en internationale blogs besteden er aandacht aan en binnen no time zit je op 30,000 unieke bezoekers per dag. De kunst is nu om dit vast te houden!


    28 februari 2006 om 06:57
    patventura

    ik ben ze inderdaad tegengekomen via flabber. En uiteraard heb ik de link doorgestuurd naar vrienden en bekenden. En die waarschijnlijk ook weer naar anderen. Andere flabbergangers zullen vast en zeker hetzelfde hebben gedaan. En tsja, dan gaat het snel natuurlijk!

    Het is ook best humor. Mag ook wel weer een keer, na alle rampspoed en ellende die je meestal ziet.

    Overigens is er ook een ander filmpje erg leuk: die van die synchroonzwemmende mannen…maar dat blijkt dus echt een marketingactie te zijn: ik zag ‘m afgelopen week langskomen op tv. Het bleek een commercial te zijn van Krasloten.


    28 februari 2006 om 07:19
    Elise

    Ik denk dat we te maken hebben met simpelweg een succesvolle buzzmarketingcampagne…


    28 februari 2006 om 07:23
    media

    Pat, waar heb je dat filmpje gezien?


    28 februari 2006 om 07:39
    Edwin v B.

    Ik las in de comments op hun site -die echt vanuit de hele wereld komen- dat hun filmpjes vorige week in Spanje en gisteren in Duitsland (Giga TV uit Berlijn) zijn uitgezonden.

    Vraag me nu serieus af of het zinvol is om een banner op hun site te plaatsen. Hoe denken de deskundigen daar over?

    Grtz

    Edwin


    28 februari 2006 om 07:45
    media

    Ik zou niet kiezen voor commerciele banners (wat is de doelgroep en wat zou je ze moeten aanbieden? te breed!) maar kiezen voor een persoonlijke donatie (via bijv. Paypal). Met zoveel enthousiaste aanhangers moet ik me al sterk vergissen of ze kunnen hier een leuk zakcentje mee bijverdienen.


    28 februari 2006 om 07:50
    Dennis Kramer

    Kan me nog herinneren dat ik vroeger met een cassetterecorder meezong met liedjes en dat opnam op een cassettebandje en liet horen aan vriendjes, vriendinnetjes en mijn ouders…… Dit is precies hetzelfde, alleen nu heb je het fantastische wereldwijde podium dat internet heet 🙂

    Goeie humor trouwens!!


    28 februari 2006 om 21:17
    danielle

    heyhey;)

    ik heb jullie filmpjes bekeken:P

    echt te grappig:P:D

    ik dacht dat het niet gekker als mij kon,,,nouja toch wel:P..

    echt leuk!!

    kusjes danielle


    1 maart 2006 om 18:26
    patventura

    @marco

    Ik ben het filmpje tegengekomen op http://www.flabber.nl


    3 maart 2006 om 10:01
    richard scholten

    gaaf meide egt cool wat jullie doen


    21 maart 2006 om 21:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!