Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek UvA naar de kwetsbaarheid van online dataverzameling draait om bewustwording

‘Veel mensen weten dat bedrijven je advertenties laten zien op basis van je geslacht, leeftijd of woonplaats, maar niet iedereen heeft door dat bedrijven ook inspelen op gevoelens van onzekerheid of zelfs slapeloosheid.’

Hoe personalisatie de toekomst van consumentenbetrokkenheid vormgeeft

42% van de Nederlandse consumenten verwacht dat personalisatie ervoor zal zorgen dat de juiste producten en diensten naar hen komen, in plaats van andersom.

Interview: hoe de #ModTheVeg-campagne van Knorr van een saaie snijboon een supercharger maakt

Door in populaire games de gaming en creator community te stimuleren om groente leuker te maken beïnvloedt Knorr samen met The Invaders de perceptie van miljoenen gamers wereldwijd.

Driekwart van de consumenten zegt AI-content niet te herkennen

Zo’n 70 procent van de Nederlanders vindt dat een bedrijf het duidelijk moet vermelden als ze teksten, video’s of afbeeldingen door AI laten maken. Dat kan wijzen op twee trends die al langer belangrijk zijn: geloofwaardigheid en authenticiteit.

LinkedIn als groeiplatform voor professionals en bedrijven

LinkedIn is niet meer weg te denken uit de arbeidsmarkt. Met ruim 11 miljoen gebruikers in Nederland en meer dan 1,1 miljard wereldwijd, is het platform uitgegroeid tot een essentieel hulpmiddel voor persoonlijke én zakelijke groei.

Bye Bye ‘Experience Economy’. Hello ‘Transformation Economy’.

We staan aan de vooravond van een ‘paradigm shift’. Het speelveld verschuift van Customer Experience naar Customer Transformation: een focus op het verbeteren van welzijn, geluk en gezondheid van klant en medewerker.

Het Marketing LookBook 2025. Boordevol inspiratie & handige extra info

In het Marketing LookBook 2025 zitten 19 e-mails, 15 Instagram-posts en 2 WhatsApp-berichten. Veel inspiratie bij maar liefst 36 inhaak voorbeelden van 36 verschillende bedrijven.

Waarom rebranding meestal geen goed idee is

Online is er veel te doen om de rebranding van Jaguar. Het is niet voor het eerst dat een rebranding tot flinke discussies leidt. Terecht, want meestal is het geen goed idee.

Interview: ‘Jongeren willen geen suikercoating, maar de harde waarheid’

Robin Raynor, Creative Lead bij StudioM, de contenttak van GroupM, deelt inzichten over de campagne 'Doe ff lekker niet'.

Hoe schrijft generatieve AI? Tips en tops van een contentstrateeg

Als je generatieve AI inzet om teksten te maken, waar moet je op letten? Wat gaat goed, en waar moet je nog bijsturen?

Hema verovert TikTok met humor en authenticiteit

Onlangs werd Hema Merk van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing 2024. Social Media Marketeers Zoya Kazemi Neyari en Scott van der Winden over het Hema-DNA.

Marketingbanen in 2024: groei, uitdagingen en de impact van AI volgens LinkedIn

LinkedIn heeft het "2024 Global Marketing Jobs Outlook Report" gelanceerd, een onderzoeksrapport dat inzicht biedt in de veranderende arbeidsmarkt voor marketeers wereldwijd.