Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.
De kunstmarkt herijkt haar strategie. Waar jarenlang schaal en prestige de norm waren, zetten vooruitstrevende galeries nu in op merkwaarde door betekenis: lokaal, duurzaam en relationeel. Een trend die marketeers herinnert dat groei niet altijd groter betekent, maar relevanter.
Terwijl de thermometer tropische waarden aangeeft en airconditioners op volle toeren draaien, werken marketingteams en reclamebureaus hard aan hun campagnes voor het einde van het jaar.
Marketing is als dating: je probeert je aan de juiste personen zo gunstig mogelijk te presenteren, in de hoop dat ze voor jou kiezen en niet voor een ander. En als ze daarna dan ook nog trouw blijken, is je doel bereikt.
Merken ervaren het als een uitdaging om te communiceren over hun merk activisme en veel merken gaan dan ook de mist in wanneer zij hierover communiceren.
Als marketeer werk je dagelijks aan betere online prestaties. Je optimaliseert landingspagina’s, zet nieuwe campagnes op en zorgt ervoor dat je doelgroep op het juiste moment de juiste boodschap ziet. Maar er is één hele belangrijke factor die vaak buiten beschouwing blijft: webhosting.
We zijn de laatste jaren verslaafd geraakt aan conversie campagnes. Snelle sales, optimaliseren op CPA’s en ROAS. Maar deze conversie campagnes blijven niet langer houdbaar. Het effect van die campagnes neemt namelijk af en je merk groeit niet verder.
Afgelopen week ontstond een heftige social media rel naar aanleiding van de nieuwe American Eagle campagne met Euphoria actrice Sydney Sweeney. Tegenstanders beschuldigen het kledingmerk van flirten met een omstreden gentheorie. Voorstanders complimenteren het merk juist voor opstaan tegen de alomtegenwoordige ‘woketerreur’. Hoe zit het precies? En wat kunnen merken hiervan leren?
Op donderdag 30 oktober spreekt Rick van Baaren tijdens Inside the Brain, het inspiratie-event over gedragspsychologie en marketing. Als hoogleraar aan de Radboud Universiteit en medeoprichter van de Behavior Change Group werkt hij al jaren op het snijvlak van wetenschap en praktijk.
Stel je voor je organiseert een feestje. Je huurt een DJ in, zet de champagne koud, opent de dansvloer. En dan komt 95% van de genodigden niet opdagen. Wat doe je? Blijf je zingen alsof je leven ervan afhangt? Welkom in de wereld van B2B-marketing.
Een serie over ontwerp, visie en het toeval dat alles in gang zet. We delen het hoe en waarom van projecten. In tekst: beknopt. In beeld: uitbundig.
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.