Nieuw onderzoek van SWOCC toont aan dat, hoewel volgers virtuele influencers in eerste instantie minder authentiek en betrouwbaar vinden dan menselijke influencers, volgers op de lange termijn een sterke emotionele band kunnen opbouwen met deze digitale persoonlijkheden - zelfs even sterk als die met menselijke influencers.
Kunstmatige intelligentie, is als een schitterende belofte aan de horizon: we zien het, we dromen erover, maar we kunnen er vaak nog niet bij. Het lijkt wel dat AI alles zal veranderen, maar wie goed kijkt, merkt dat de beloften vaak groter zijn dan de resultaten.
Jongerentaal kan zeker humoristisch werken; de vraag is vooral of dat effect bewust of onbewust is ingezet. En durf je het risico aan dat de doelgroep het niet grappig vindt?
Het is elk jaar weer een daverend feestje, ter ere van een mooi vakgebied: de Grand Prix Content Marketing. Ook dit jaar werden er 35 awards en bekroningen uitgereikt. Maar hoe win je een award in de categorie B2C of campagne, een bekroning op het gebied van social media of inzet PR?
De marketingkalender voor 2025 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
Of is SearchGPT net zo overhyped als Voice Search destijds?
Online zoeken wordt meestal gezien als een functionele activiteit. Maar emoties spelen een grotere rol bij performance-marketing dan we denken.
Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.
Klantcontact speelt een cruciale rol in de customer journey en biedt bedrijven de kans om een waardevolle relatie met de klant op te bouwen. In een wereld waar digitale interacties steeds meer de boventoon voeren, blijft persoonlijk contact een essentieel touchpoint voor het versterken van de klantbeleving.
Met deze handige kalender heb je in één overzicht de belangrijkste inhakers voor jouw marketingcampagne van 2025 in beeld. Maar de kalender geeft meer dan alleen een overzicht.
Diverse bedrijfjes proberen met generatieve AI de doden tot ’leven’ te wekken in de vorm van een chatbot, een avatar of hologram. Terwijl ze er zelf van overtuigd zijn iets goed te doen, krijgen ze steeds meer te maken met ethische dilemma’s. Hoe het werken met AI zeker geen business as usual is.
We komen er niet meer mee weg om onszelf en wat we doen maar zo ingewikkeld mogelijk te maken en daar onze toegevoegde waarde uit te destilleren.