10 interessante onderzoeken van afgelopen week
Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 49 2013
Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Deze week onder andere een blog waarin Sinterklaasmailings met elkaar zijn vergeleken, het State of Online Gaming 2013 rapport en wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van online advertising.
Betaal in Google alleen voor banners die gezien worden!
Google heeft in stilte een nieuwe meet- en targetwijze geïmplementeerd: viewable impressions. Je kunt nu binnen het Google Display Network meten hoeveel banners er daadwerkelijk in beeld zijn geweest en je kunt er specifiek op bieden. Wat betekent dit?
Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem
Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.
Oh, kom er eens kijken, wat er in mijn inbox zit
Niet alleen veel kinderharten gaan sneller kloppen door de komst van Sinterklaas. Retailers hebben zich ook dit jaar weer massaal gemengd in de strijd om de gunst van Sinterklaas. Net als in 2012 analyseerden wij de reguliere e-mailmarketinguitingen richting 5 december. De meest drukke verzenddag was dit jaar op vrijdag 29 november, met maar liefst 11 retailers die inhaakten op de goedheiligman.
Waarom community members zich engagen: de resultaten
Meer dan een half jaar geleden ben ik gestart met een onderzoek naar waarom communityleden engagen binnen communities. Academici hebben waslijsten vol met engagement-antecedenten onderzocht en wetenschappelijk aangetoond. Ik heb de populairste antecedenten eruit gepikt en in één onderzoek gestopt. Marketingfacts heeft mij de mogelijkheid geboden om hun community te onderzoeken. Als dank voor jullie medewerking presenteer ik hier de resultaten in deze blogpost.
State of Online Gaming 2013
Online gaming is ongekend populair. Zowel voor entertainment, adverteerders als contentpublishers biedt dat veel potentie. In dit rapport heeft Spil Games de belangrijkste ontwikkelingen en cijfers gebundeld tot 1 overzichtelijk rapport.
Mobile Path to Purchase
In een constant verbonden wereld vertrouwen consumenten steeds meer op hun smartphone om producten en diensten aan te schaffen. In dit rapport hebben Google en Nielsen het shopping proces van smartphone gebruikers bestudeerd. Met behulp van vragenlijsten en ‘metered data’ zijn de onderzoekers tot 5 belangrijke inzichten gekomen.
The “upwardly mobile” enterprise
Tegen het eind van 2013 zijn er wereldwijd zo’n 1,4 miljard smartphonegebruikers. Meer dan 79 procent van de smartphonegebruikers met een telefoonabonnement gebruikt hun device om goederen en diensten aan te schaffen. Tegelijkertijd zijn er nog maar een handjevol bedrijven die optimaal gebruik maken van de kansen van mobile.
In the Eye of the Beholder: Digital Behaviors of Beauty Shoppers
Van makeup tot huidverzorging en ander beautyartikelen. Beautyshoppers vinden online een overload aan producten. Hoe komen zij tot hun productaankoop? En waar doen ze deze aankoop? In dit onderzoek wordt door Google vastgesteld dat shoppers constant onderzoek voor hun productaankoop doen.
Zie ginds komt de printer
Persoonlijke aandacht, authenticiteit en ambachtelijkheid vinden consumenten belangrijk, net als zelf doen. Dat beeld sluit opvallend goed aan op de ontwikkelingen die de bank ziet in 3D-printen, aldus ABN. Deze techniek is nu definitief overgewaaid vanuit de industrie naar de consumentenmarkt. Met alle gevolgen van dien: commercieel, maar ook cultureel.
Understanding the Effectiveness of Video Ads
Volgens de Cisco Visual Networking Index is video goed voor de helft van het internetverkeer. Maar hoe kunnen aanbieders hun platforms monetizen en wat zijn hierbij de belangrijkste learnings? Onderzoek naar de effectiviteit van online video advertising toont aan dat het umfeld daarbij zeer belangrijk is.