10-15 procent zoekopdrachten bevat spelfouten

21 februari 2005, 23:36

In maar liefst 10-15 procent van de zoekopdrachten bij Yahoo! (en dat zal bij andere zoekmachines niet veel anders zijn), worden spelfouten gemaakt aldus Yahoo! Search blog. Zeker voor veelgemaakte spelfouten lijkt het dus zinvol om fout gespelde trefwoorden mee te nemen in search engine advertising.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Marco

    Ik gebruik google heel vaak alleen puur als spellings checker.


    22 februari 2005 om 09:48
    Anders

    Spellingchecker

    😉


    22 februari 2005 om 10:58
    Jurjen Koopmans

    Ik ben over het algemeen niet zo dol op veronderstellingen, zoals: “en dat zal bij andere zoekmachines niet veel anders zijn”. Als we de markt van zoekmachine-gebruikers nu eens segmenteren… zou dat niet interessante verschillen kunnen opleveren?

    Daarmee wil ik niet veronderstellen dat Yahoo! gebruikers dom zijn… ik ben er zelf ook één (-;. Het zou best wel kunnen zijn dat de Ilse gebruikers deze “Tien voor Taal”-quiz verliezen (of winnen).


    22 februari 2005 om 17:27
    Jacobien Beeker

    Grappig dat er onderzoek naar is gedaan. Ik heb een zoekfunctie op mijn site en het valt me ook op hoe vaak er spelfouten worden gemaakt. Soms proberen mensen het opnieuw en spellen ze het woord daarna wel goed en andere keren blijven ze tot 4 x toe het woord verkeerd spellen.

    Maar goed…ik heb ook de neiging om letters om te draaien als ik iets te snel typ;-)


    22 februari 2005 om 19:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!