1 op de 10 bloglezers gebruikt RSS

15 augustus 2005, 16:12

image

Slechts 1 op de 10 bloglezers gebruikt RSS, aldus het vandaag gepubliceerde rapport (pdf) van Nielsen/Netratings aangaande het onderzoek ‘Understanding the Blogosphere’.

Dat RSS niet veel wordt gebruikt was bekend, maar slechts 1 op de 10 valt mij behoorlijk tegen.

‘RSS-beet’

The majority of respondents to the survey were less familiar with RSS feeds. Among the other respondents, 23 percent understood RSS but did not use it, while 66 percent either did not understand the technology or had never heard of it. Kortom, maar liefst 66% van de respondenten is ‘RSS-beet’ om het zo maar eens te noemen.

Robert Scoble deelde vandaag zijn ervaringen met het in de huid kruipen van de gebruiker ten aanzien van RSS feeds en stelt nadrukkelijk dat “it comes back to consistency”. Hopelijk gaat Microsoft met RSS uiteindelijk de juiste richting op en weten zij een grote groep gebruikers om te krijgen. Steve Rubel is van mening dat het slechts een kwestie van tijd is. Er staat teveel op het spel voor partijen als Google, Microsoft, Mozilla, IAC/Bloglines, Newsgator en Apple.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    René

    Eh… wat staat er kwa RSS op het spel voor Google, Microsoft, Mozilla en Apple?


    15 augustus 2005 om 19:23
    evroekel

    Diegene die de oplossing weet om de voordelen van RSS tussen de oren van de majority te krijgen weet een grote groep (tijdelijk) aan zich te binden.


    16 augustus 2005 om 05:39
    René

    Ik zie dat verband niet. Zaken als e-mail, web en MP3 zijn moeiteloos tussen de oren van de meute gekomen, zonder dat die meute aan één van de genoemde partijen gebonden is. Dit lijkt me weer een typisch geval van wishful thinking van een marketeer 😉


    18 augustus 2005 om 06:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!